نشست معین حقوق و دستمزد 1400 شروع شد خبرنگاران

به گزارش مجله هاستفا، دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار و سومین نشست مشخص حقوق و دستمزد 1400با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری و کارفرمایی شروع به کار کرد.

نشست معین حقوق و دستمزد 1400 شروع شد خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار و سومین نشست مشخص حقوق و دستمزد 1400 با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری و کارفرمایی شروع به کار کرد.

بعضی اخبار ها حکایت از این دارد که شرکای اجتماعی بر افزایش 34.2 درصد حداقل دستمزد تفاهم دارند. اظهارات نمایندگان کارگری و کارفرما نشان می دهد گره اصلی ماجرا روی مشخص دستمزد سایر سطوح است. اما در مزد پایه اختلاف نظر جدی وجود ندارد و اختلافات در این بخش حداقلی است. اما پیشنهاد اصلی نمایندگان کارگران برای افزایش دستمزد جبران افزایش یک میلیون و 955 هزار تومانی سبد معیشت نسبت به سال گذشته است.

به گزارش تسنیم، دویست و نود و ششمین نشست شورای عالی کار و دومین نشست مشخص حقوق و دستمزد 1400 پس از سه ساعت مذاکره به خاتمه رسید.

آن جلسه با حضور نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران برگزار گشت و در نهایت به نتیجه نهایی نرسید و مشخص دستمزد به نشست هفته آینده در روزشنبه هفته آینده موکول شد.

طبق اخبار دریافت شده محور اصلی صحبت های نمایندگان کارگران در جلسه آن روز شورای عالی کار جبران افزایش یک میلیون و 955 هزار تومانی هزینه سبد معیشت کارگران در سال 99 بود. اما کارفرمایان اصرار بر اجرای ماده 41 و بند اول این ماده داشتند و با بهانه تراشی اجرای تبصره 2 ماده 41 قانون کار را توجه نداشتند.

به گزارش تسنیم، با توجه به عقب ماندگی مزدی کارگران در سال 99, ملاک کارگران در جلسات مزدی جبران قدرت خرید و تأمین سبد معیشت کارگران است. بند 2 ماده 41 قانون کار می گویدحداقل دستمزد باید فارغ از مشخصات جسمی و روحی فرد، به گونه ای باشد که کفاف هزینه های حداقلی یک خانوار متوسط را بدهد. بنابراین تقاضای جامعه کارگری همین است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7058

به "نشست معین حقوق و دستمزد 1400 شروع شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست معین حقوق و دستمزد 1400 شروع شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید