افزایش اختیارات مدرسه با برنامه بوم

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در گفت وگوی مستقیم با مدیران مدارس کرمانشاه گفت که مدیرانی که نقش خود را به خوبی ایفا می نمایند همیشه یاد و خاطرشان در اذهان عمومی ماندگار خواهد بود.

افزایش اختیارات مدرسه با برنامه بوم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در گفتگوی مستقیم با مدیران مدارس استان کرمانشاه، از سلسله برنامه های ارتباط هفته که در ساختمان شهید رجایی و به وسیله ویدئو کنفرانس و بستر شبکه شاد برگزار گردید، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام، اظهار کرد: در میان همه نقش هایی که در حوزه تعلیم تربیت وجود دارد، یکی از پرمحتواترین نقش ها، نقش مدیر مدرسه است، زیرا مدیر مدرسه در انتهای زنجیره تعلیم و تربیت قرار گرفته است و تحقق اهداف تعلیم و تربیت وابسته به ایفای خوب نقش مدیران است.

حاجی میرزایی اظهار داشت: مأموریت مهم نظام تعلیم و تربیت، بر عهده مدیران مدارس گذاشته شده است. مدیر مدرسه با عنصر اصلی و ارکان تعلیم و تربیت، معلم و با دیگر عناصر تعلیم و تربیت، یعنی دانش آموز و اولیای آنان، همیشه در ارتباط است وبرنامه درسی تحت نظارت مدیر مدرسه ارائه می گردد و ارزشیابی و ارتقای کیفیت آموزشی هم تحت نظارت مدیر مدرسه محقق می گردد و همه این مأموریت ها نقش مدیر مدرسه، را برجسته تر می نماید.

عضو کابینه تدبیر و امید، بر ماندگاری نقش مدیران مدارس تأکید و عنوان نمود: بسیاری از نام های عظیم فراموش می شوند، اما نام مدیر مدرسه، همیشه در اذهان افراد، ماندگار است.

وی بابیان این­که فراوری اندیشه و فرهنگ جامعه را به مدیران مدارس سپرده اند، اظهار داشت: در انجام کارها، کیفیت ایفای نقش بسیار مهم است. با این­که محتواهای آموزشی ارائه شده در مدارس یکی است، اما گاهی خانواده ها کوشش می کنند تا فرزندشان را به مدرسه خاصی بفرستند و دلیل آن به نوع مدیریت متفاوت مدارس مرتبط است. زیرا اولیا کوشش می کنند فرزندانشان را به مدارسی بفرستند که مدیرش ایفای نقش بهتری دارد.

وی اظهار کرد: مسئولیت ها باید به افرادی سپرده گردد که به خوبی بتوانند آن را اجرایی­کنند. زیرا محتوای خوب به تنهایی کافی نیست بلکه ایفای نقش، بسیار مهم است.

حاجی میرزایی ادامه داد: مدیریت مدرسه موقعیت ارزشمندی است که فرد می تواند یادگیری داشته باشد و تجربیات ارزشمندی را کسب کند درصورتی که به دست آوردن چنین تجربیاتی، خارج از فضای مدرسه امکان پذیر نیست. این­که یک مدیر چقدر می تواند نقش خود را ایفا نماید، موضوع بسیار مهمی است، بنابراین کیفیت ایفای نقش، بسیار مهم است و ما به دنبال ارتقای این کیفیت هستیم. مدیر می تواند با رایزنی هایی که با معلم و اولیا دارد زمینه یادگیری بهتر را برای دانش آموزان فراهم کند.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس علاوه بر معلم و دانش آموز برای خانواده و محله نیز باید برنامه داشته باشند و مدرسه را به مکان جذابی برای دانش آموزان تبدیل کنند.

با برنامه بوم به دنبال افزایش اختیارات مدرسه هستیم

وزیر آموزش وپرورش توضیح داد: به دنبال افزایش اختیارات مدرسه هستیم و برنامه هایی در این راستا در دستور کارداریم که یکی از این برنامه ها، برنامه بوم است. در سند تحول بنیادین، مدرسه کانون تربیتی محله معرفی شده است و این موضوع به معنی ارتباط افراد محله با مدرسه است. مدرسه باید مرکز ارتباطات یک محله باشد و همه ساکنان با آن در ارتباط باشند.

حاجی میرزایی بابیان این­که مدیرانی که نقش خود را به خوبی ایفا می کنند همیشه در ذهن مردم ماندگار هستند، اظهار کرد: کار در شرایط کرونا نسبت به شرایط عادی سخت تر شده است، بنابراین مدیری پیروز است که در این شرایط بتواند هر روز با معلمان مرتبط بوده و از حال دانش آموزانش اطلاع داشته باشد. چرا که پیروزیت مدیر، مشروط به مقدار توانایی وی در برقراری ارتباط با معلمان، دانش آموزان و اولیا است.

عضو کابینه تدبیر و امید در سرانجام با اشاره به برنامه گفت وگو با مدیران مدارس، اظهار کرد: مدیران مدارس باید باهم ارتباط داشته باشند، زیرا در شرایط کرونا نیازمند پیوند و ارتباط بیشتری میان مدیران هستیم. تا اطمینان حاصل کنیم که همه دانش­آموزان به آموزش های باکیفیت دسترسی یافته اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7114

به "افزایش اختیارات مدرسه با برنامه بوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اختیارات مدرسه با برنامه بوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید