گفت وگوی تلفنی پوتین و السیسی درباره بحران لیبی و اوضاع منطقه

به گزارش مجله هاستفا، کاخ کرملین خاطرنشان کرد، روسای جمهوری روسیه و مصر در جریان مذاکراتی تلفنی، راه چاره بحران لیبی، با توجه به توافقات اخیر پوتین و اردوغان در این رابطه و همچنین اوضاع کنونی در سوریه و خلیج فارس را آنالیز کردند.

گفت وگوی تلفنی پوتین و السیسی درباره بحران لیبی و اوضاع منطقه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مذاکراتی تلفنی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، درباره چگونگی حل و فصل بحران در لیبی ، با توجه به بیانیه مشترک رهبران روسیه و ترکیه در استانبول در تاریخ 8 ژانویه (18 دی ماه) به گفت وگو پرداخت.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز آدینه پس از یک مکالمه تلفنی خاطرنشان کرد، رهبران روسیه و مصر با توجه به لزوم تقویت اقدامات بین المللی برای حل و فصل سریع بحران در لیبی به وسیله مسالمت آمیز، خواهان از سر گیری گفت وگوهای سیاسی بین طرفین درگیری در این کشور شدند.

سخنگوی رسمی رئیس جمهوری مصر نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که السیسی طی مذاکره تلفنی با رهبر روسیه ، مواضع قاطع کشور خود درباره لزوم سرانجام دادن به مداخلات غیرقانونی خارجی در امور داخلی لیبی که بر تمامی جنبه های این بحران تأثیر منفی می گذارد تأکید کرد و خواهان کوشش برای دستیابی به امنیت و ثبات در لیبی شد.

در بیانیه مشترک رهبران روسیه و ترکیه که در استانبول به امضاء رسید ، پوتین و اردوغان خواهان برقراری آتش بس در لیبی از نیمه شب 12 ژانویه (22 دی ماه) شده ا ند.

طبق اطلاعات کرملین، علاوه بر این ، رهبران روسیه و مصر درباره فرایند اوضاع کنونی در سوریه و منطقه خلیج فارس و همچنین روابط دوجانبه مصاحبه کردند. پوتین و السیسی موضوعات مربوط به روابط دوجانبه و در وهله نخست همکاری ها در زمینه انرژی هسته ای را آنالیز نموده و خواهان توسعه هر چه بیشتر همکاری های چند جانبه روسیه و مصر در عرصه بین المللی شدند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2407

به "گفت وگوی تلفنی پوتین و السیسی درباره بحران لیبی و اوضاع منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی پوتین و السیسی درباره بحران لیبی و اوضاع منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید