کشف روش جدید برای مقابله با کچلی!

به گزارش مجله هاستفا، یک گروه از محققان فنلاندی روش جدیدی را ابداع کرده اند که می تواند از ریزش موها و در نهایت کچلی جلوگیری کند.

کشف روش جدید برای مقابله با کچلی!

به گزارش خبرنگاران، عمر سلول های بنیادی فولیکول مو که رشد مو را تقویت می کنند، با تغییر شرایط متابولیسم آنها قابل افزایش است.

در جریان آزمایشی که بر روی موش ها انجام شد، محققان فنلاندی با همکاری پژوهشگران آلمانی پیروز به شناسایی پروتئینی به نام ریکتور شدند که نقش مهمی در فرایند تقویت سلول های بنیادی مو ایفا می کند.

نحوه تغییر متابولیسم

بر اساس این بررسی، تشعشعات ماوراء بنفش و برخی عوامل زیست محیطی دیگر به پوست و بافت های دیگر مرتبط با مو آسیب می زند.

در عین حال بدن انسان به طور مداوم بافت های آسیب دیده را بازسازی می کند. سلول های بنیادی جدید و خاص جایگزین بافت های مرده می شوند و کارکرد صحیح آنها با افزایش سن انسان کاهش می یابد.

برای جلوگیری از وقوع این مشکل متابولیسم بافت های مرتبط با موهای انسان تغییر کرده و متابولیسم مبتنی بر گلوتامین و تنفس سلولی به متابولیسم مبتنی بر گلیکولیز تغییر می یابد.

این متابولیسم مبتنی بر واکنش های درون یاخته ای است که در قالب آن قندهای شش کربنه به ترکیبات کربن دار کوچک تری تقسیم می شوند. نتیجه این تحول آزاد کردن انرژی و اسید پیرویک است.

برای این تغییر از پروتئینی به نام ریکتور استفاده می شود که تجمع اکسیژن را در بافت های سر افزایش می دهد و این کار توانایی برگشت پذیری سلول های بنیادی را بیشتر کرده و از فرسودگی آنها و ریزش موی ناشی از پیری جلوگیری می کند. پژوهشگران امیدوارند بتوانند این سازوکار را در آینده نزدیک بر روی انسان ها پیاده کنند.

منبع: فارس

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5453

به "کشف روش جدید برای مقابله با کچلی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف روش جدید برای مقابله با کچلی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید