چینی ها 5 واکسن احتمالی کرونا را روی انسان ها آزمایش می نماید

به گزارش مجله هاستفا، محققان چینی اعلام کردند 5 واکسن احتمالی کوویدـ19 در فاز آزمایش انسانی قرار گرفته است و این کشور ماه آینده با بهره مندی شرکت ها از منابع دولتی از جمله ارتش، دارای واکسن های بیشتری خواهد شد.

چینی ها 5 واکسن احتمالی کرونا را روی انسان ها آزمایش می نماید

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از آی ای نوشت: چین 5 واکسن احتمالی کوویدـ19 را در فاز آزمایش انسانی قرار داده است و ظهور تعداد بیشتری از آن ها در ماه ژوئن سال 2020 گزارش می گردد.

زنگ یشین، معاون وزیر کمیسیون بهداشت ملی، گفت: این 5 واکسن روی بیش از 2000 نفر در آزمایش های مرحله 2 آزمایش شده و هیچ عارضه جانبی جدی گزارش نشده است. اکنون نیز آزمایش های انسانی مرحله سوم باید قبل از تصویب برای استفاده عمومی انجام گردد.

چین به طرز چشمگیری توانسته است بیماری همه گیر کوویدـ19 جدید را مهار کند و اکنون می تواند به واکسن این بیماری دست یابد.

مرحله سوم آزمایش یک واکسن بالقوه شامل یک گروه کنترل از افراد غیرواکسینه شده در مقایسه با افرادی است که واکسن را دریافت نموده اند. سپس متخصصان مشخص می نمایند آیا واکسن در واقع تأثیر دارد یا خیر.

این امر به وضوح به محیطی نیاز دارد که ویروس همچنان در آن شایع باشد و با توجه به موارد بسیار اندک ابتلا در حال حاضر در چین، بعضی از فراوری نمایندگان واکسن در نظر دارند آزمایش های انسانی مرحله سوم خود را در کشورهای دیگر انجام دهند.

در فراوری واکسن کرونا زمان امری لازم است، زیرا یک واکسن کارآمد برای کشورهای درگیر این ویروس به منظور شروع مجدد فعالیت های مالی خود بسیار مهم است. اما متأسفانه ایجاد و فراوری انبوه واکسن ها معمولا سال ها طول می کشد.

اکنون شرکت های چینی نسبت به سایر کشورها واکسن های بالقوه بیشتری در حال توسعه دارند. این تا حدی به این دلیل است که شرکت های دارویی چینی از جانب منابع دولتی از جمله ارتش حمایت می شوند.

در کشورهای غربی، شرکت داروساز آمریکایی موسوم به مدرنا (Moderna) و محققان دانشگاه آکسفورد در حال کار روی واکسن کوویدـ19 هستند، اما هنوز نمی توانند با کوشش های چین رقابت نمایند.

بیماری کوویدـ19 تا به امروز بیش از 4.6 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تأثیر قرار داده و بیش از 300 هزار نفر را از بین برده است.

  • آمریکا آزمایش گسترده واکسن های کرونا را در تیر ماه شروع می نماید

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4100

به "چینی ها 5 واکسن احتمالی کرونا را روی انسان ها آزمایش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها 5 واکسن احتمالی کرونا را روی انسان ها آزمایش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید