پوتین طرح خروج از پیمان آسمان های باز را به مجلس فرستاد

به گزارش مجله هاستفا، ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طرح قانونی خروج این کشور از پیمان آسمان های باز را به مجلس دومای روسیه ارائه کرد.

پوتین طرح خروج از پیمان آسمان های باز را به مجلس فرستاد

به گزارش پایگاه اینترنتی دومای روسیه، این طرح قانونی روز سه شنبه در دستورکار دوما قرار گرفت.

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته هم سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی این کشور را به عنوان نماینده خود برای بررسی طرح قانونی خروج از پیمان آسمان های باز در مجلس دوما و شورای فدراسیون مشخص کرد.

پیمان آسمان های باز، توافقنامه ای بین 34 کشور جهان است که سال 2002میلادی به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط می یابد. این پیمان، یکی از بزرگ ترین تلاش های بین المللی برای هرچه شفاف تر کردن فعالیت های نظامی است.

آمریکا سال گذشته از پیمان آسمان های باز خارج شد.

پیش تر یوگنی بوژینسکی رئیس سابق اداره قراردادهای بین المللی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که خروج روسیه از پیمان آسمان های باز ازنظر نظامی هیچ لطمه و آسیبی به روسیه نمی رساند.

وی شرح داد: علاوه بر آن، پس از خروج آمریکا از این طرح، روسیه هیچ نیازی به پیمان آسمان های باز ندارد.

کنستانتین گاوریلوف رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین، نیز ادامه حضور و مشارکت روسیه در پیمان آسمان های باز را به بازگشت آمریکا به این پیمان بین المللی مشروط کرده بود.

گاوریلوف در این رابطه گفت: اگر واشنگتن بار دیگر در پیمان آسمان های باز شرکت کند، مسکو از آن خارج نخواهد شد.

مقام روس با بیان اینکه آمریکا یک ماه فرصت برای فکر کردن دارد، اظهار کرد: روسیه همواره برای همکاری برای رفع ایرادها در چارچوب پیمان آسمان های باز با آمریکا و شرکت کنندگان در این پیمان آمادگی دارد.

رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین در ادامه سخنان خود گفت که دولت روسیه در روزهای آینده طرح قانونی خروج روسیه از پیمان آسمان های باز به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ارائه می کند و پس از آن این سند برای بررسی به مجلس دومای روسیه و شورای فدراسیون ارسال خواهد شد.

311311

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7878

به "پوتین طرح خروج از پیمان آسمان های باز را به مجلس فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین طرح خروج از پیمان آسمان های باز را به مجلس فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید