پنج خبرنگار در ترکیه به زندان محکوم شدند

به گزارش مجله هاستفا، دادگاهی در استانبول پنج خبرنگار را به جرم افشای نام دو مامور مخفی مقتول ترکیه در لیبی، به حبس محکوم کرد.

پنج خبرنگار در ترکیه به زندان محکوم شدند

به نقل از یورونیوز، این خبرنگاران متهم بودند که اندکی پس از تایید کشته شدن چندین شهروند ترکیه در لیبی در ماه فوریه، نام دو مامور مخفی را در یک مقاله و همچنین شبکه های اجتماعی افشا نموده اند.

ترکیه از ماه ها پیش شماری از نیروهای نظامی-اطلاعاتی خود و همچنین اعضای ارتش ملی (آزاد سابق) سوریه را برای حمایت از دولت فائز سراج در برابر حملات شبه نظامیان خلیفه حفتر به لیبی گسیل کرد.

به گزارش رویترز به نقل از جلال اولگن، وکیل این خبرنگاران، 2 تن از آن ها به 3 سال و نه ماه و 3 تن دیگر به 4 سال و 8 ماه حبس محکوم شده اند. دادگاه در حکم خود جرم این خبرنگاران را نقض قانون سازمان امنیت ملی توصیف نموده است.

محکومان با رد این اتهام گفته اند که تنها وظیفه حرفه ای خود را انجام داده اند. اولگان حکم دادگاه را غیرقانونی و صرفا سیاسی توصیف کرد و گفت: از این رای به دادگاه تجدید نظر شکایت می کنیم.

در همین پرونده، دو متهم دیگر تبرئه شدند و رسیدگی به اتهامات متهم هشتم به زمان دیگری موکول شده است.

منتقدان حکومت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می گویند از زمان کودتای نافرجام ژوئیه سال 2016، دولت با بازداشت و محکومیت شمار گسترده ای از قضات و و کلا به اتهام مشارکت در طرح سرنگونی، استقلال قوه قضائیه این کشور را عملا از بین برده است. ، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5093

به "پنج خبرنگار در ترکیه به زندان محکوم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج خبرنگار در ترکیه به زندان محکوم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید