وزیر خارجه چین: آمریکا بزرگترین ویرانگر نظم بین المللی است

به گزارش مجله هاستفا، وانگ یی وزیر خارجه چین در یک گفت و گوی تلفنی با ژان-ایو لودریان همتای فرانسوی خود از آمریکا به بزرگترین ویرانگر نظم بین المللی یاد کرد که با هدف پیروزی در انتخابات و حفظ سلطه جویی تک قطبی خود، به سرکوب چین روی آورده است.

وزیر خارجه چین: آمریکا بزرگترین ویرانگر نظم بین المللی است

وانگ یی سه شنبه شب در این تماس تلفنی با اشاره به سخنان مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که از سیستم اجتماعی چین انتقاد نموده و سعی دارد بین حزب کمونیست چین و مردم فاصله ایجاد کند اعلام کرد: اظهارات پمپئو با هدف ایجاد تقابل بین ایدئولوژی های مختلف و بازگرداندن کل دنیا به عصر جنگ سرد است.

او به دنیایان در خصوص بحران های پیش رو از جمله جدایی چین و آمریکا از یکدیگر هشدار داد و اضافه کرد: اگر روابط بین چین و ایالات متحده به تعارض و مخالفت تبدیل گردد، سرنوشت کل بشر نیز در خطر خواهد بود.

وزیر خارجه چین توضیح داد: شعار آمریکا اول که توسط بعضی سیاستمداران این کشور مطرح شده است نمایانگر قصد این کشور از یک جانبه گرایی است به همین دلیل تعداد معاهدات و سازمان های بین المللی که ایالات متحده از انها خارج شده است در دولت ترامپ به مراتب بیشتر از هر زمان دیگری است.

وانگ با یاداوری اینکه ایالات متحده به بزرگترین ویرانگر نظم بین المللی تبدیل شده است اضافه کرد: این کشور در نقطه مقابل فرایند تاریخی و همچنین جامعه بین المللی ایستاده است.

وی با بیان اینکه چین مصمم است علیه حرکاتی که حقوق و منافع مشروع چین را نقض می نماید اقدامات متقابل انجام دهد اضافه کرد: بسته شدن کنسولگری ایالات متحده در چنگدو یک اقدام متقابل قانونی و لازم علیه ایالات متحده بود که کنسولگری عمومی چین در هیوستون را تعطیل کرد چین هرگز دیگران را تحریک نمی نماید و همواره حداکثر محدودیت را اعمال می نماید.

وزیر خارجه چین با بیان اینکه پکن و واشنگتن باید در یک ارتباط منطقی با هم کار نمایند اضافه کرد: ما هرگز به گروه کوچکی از نیروهای ضد چینی آمریکا اجازه نخواهیم داد تا روابط موفقیت آمیز مبادلات و همکاری های بین چین و ایالات متحده را که در طی دهه های گذشته ایجاد شده است نابود نمایند همچنین به تعصبات ایدئولوژیک اجازه نخواهیم داد که توسعه آینده چین و ایالات متحده را خراب نمایند.

وانگ تاکید نمود که سایر کشورهای دنیا نیز باید برای حفظ همبستگی و همکاری بین جامعه بین المللی و جلوگیری از یک جنگ جدید و درگیری، کوشش های مشترکی انجام دهند.،ایرنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4674

به "وزیر خارجه چین: آمریکا بزرگترین ویرانگر نظم بین المللی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: آمریکا بزرگترین ویرانگر نظم بین المللی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید