واکسن رازی در صورت موفقیت فاز بالینی فراوری انبوه می گردد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، محمدحسین فلاح مهرآبادی درباره آخرین شرایط کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس گفت: دوز اول و دوم واکسن به تمام 133 نفر داوطلب فاز نخست تزریق شده و 28 نفر از داوطلبین نیز نوبت سوم واکسن یعنی دوز استنشاقی را دریافت نموده اند.

واکسن رازی در صورت موفقیت فاز بالینی فراوری انبوه می گردد

وی اضافه کرد: به لحاظ ایمنی، فرایند خوبی که تا کنون از این واکسن گزارش شده در ادامه نیز مشاهده شده و فقط عارضه هایی خفیف مانند درد مختصر محل تزریق یا کمی سردرد بوده و خوشبختانه از نظر آنزیم های کبدی مشکل خاصی اتفاق نیفتاده است.

فلاح مهرآبادی اضافه کرد: با توجه به این که فاز یک بالینی واکسن کرونای موسسه رازی، در دوزهای 5، 10 و 20 میکروگرم در 200 میکرولیتر انجام گرفته، دوز مناسب به لحاظ میزان اثربخشی و دوز موثر برای ادامه کارآزمایی بالینی نیز به زودی معین خواهد شد.

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس از ثبت نام بیش از 6800 نفر تا روز گذشته برای مجموع هر دو فاز اطلاع داد و گفت: در فاز یک 700 نفر غربالگری شدند و برای فاز دوم نیز تا کنون حدود 300 نفر غربالگری شده اند که بلافاصله پس از دریافت مجوزهای شروع فاز دو، تزریق واکسن به این داوطلبان شروع می گردد.

فلاح مهرآبادی همچنین تاکید نمود: واکسن رازی کووپارس تنها در صورتی فراوری انبوه خواهد شد که تمام مراحل بالینی و فاز سوم را به طور کامل و با موفقیت پشت سر بگذارد.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

منبع: ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7511

به "واکسن رازی در صورت موفقیت فاز بالینی فراوری انبوه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن رازی در صورت موفقیت فاز بالینی فراوری انبوه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید