همدان؛ 337 فوتی در هفت ماه

به گزارش مجله هاستفا، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان همدان در نشست خبری با بیان این که 20 آذر تا 20 اسفند طرح امداد زمستانی اجرا می گردد از فوت 337 نفر در حوادث ترافیکی استان اطلاع داد.

همدان؛ 337 فوتی در هفت ماه

خبرنگاران- فاطمه کاظمی: حبیب معصومی در مورد آمار حوادث ترافیکی استان شرح داد: در هفت ماهه نخست امسال 337 نفر بر اثر حوادث ترافیکی استان فوت نموده اند، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 289 نفر بوده است. بنابراین در این زمینه با افزایش حدود 14 درصدی روبرو هستیم. طبق آمار اولیه در آبان ماه نیز 34 نفر در حوادث ترافیکی فوت نموده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3 نفر کاهش پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: بیشتر آمار فوتی ها مربوط به مهر ماه است چراکه در این یک ماه حدود 5 میلیون خودرو از استان همدان عبور نموده اند. دانشگاه علوم پزشکی استان، شورای ترافیک استان و شورای ایمنی استان در حال آنالیز کتابچه جهانی در مورد راهکارهای کاهش حوادث ترافیکی در استانداری هستند که در سال 2015 ترجمه شده است. علاوه بر این وزارت بهداشت طرح جامعی در مورد حوادث ترافیکی منتشر نموده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان همدان تاکید نمود: 8 درصد فراوری ناخالص ملی صرف حوادث ترافیکی، 8 درصد آن صرف حوادث غیرمترقبه و 3 درصد آن نیز برای بیماری های غیرواگیر صرف می گردد، بنابراین 19 درصد ثروت کشور صرف این حوادث می گردد. از این نظر حوادث ترافیکی بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

معصومی گفت: فهرست صد نقطه حادثه خیز استان را در اختیار اداره کل راهداری، پلیس و استانداری قرار داده ایم تا در این زمینه تدبیری بیندیشند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان همدان شرح داد: محل فوت افرادی که دچار حوادث ترافیکی شده اند 5 مکان سرصحنه، داخل آمبولانس، در بیمارستان، بعد از ترخیص از بیمارستان یا نامعلوم باشد. موضوع مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که از آنجایی که همکارانی که به محل حادثه اعزام می شوند پزشک نیستند و کاردان و کارشناس هستند فقط در مواقع جزئی مانند جدا شدن سر از بدن می توانند تشخیص فوت بگذارند و بقیه موارد را باید به بیمارستان منتقل نمایند. بنابراین اگر در آمبولانس پزشک حضور داشته باشد شاید خیلی از بیماران را فوتی تشخیص بدهد و دیگر احتیاجی به انتقال بیمار به بیمارستان برای تشخیص فوت وی وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در آمبولانس پزشک حضور ندارد، اعلام کرد: در استان همدان 56 پایگاه اورژانس فعال هستند و اگر هر پایگاه به سه پزشک احتیاج داشته باشد که هر کدام 10 روز کشیک بدهند، 168 پزشک عمومی احتیاج است و اگر هر کدام ماهانه 10 میلیون تومان حقوق بگیرند یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان می گردد که تامین آن برای ما بسیار سخت است.

این مقام مسئول ادامه داد: از نظر سازمانی نیز سیستم اورژانسی ایران آمریکایی است که تکنسین، بیمار و بیمارستان در آن حضور دارند. در سیستم فرانسه حتی پزشک متخصص هم در این تیم حضور دارد و همه اقدامات درمانی در منزل بیمار انجام می گردد. بنابراین حضور پزشک در آمبولانس با سیستم اورژانسی ایران مطابقت ندارد.

معصومی گفت: در سال حدود 14 هزار مصدوم حوادث ترافیکی در کشور در بیمارستان های کشور به صورت رایگان درمان می شوند و از این تعداد حدود 200 نفر در بیمارستان فوت می نمایند. وزارت بهداشت معتقد است بر اساس منابع علمی این که بگوییم چند مصدوم به بیمارستان منتقل شده و چند نفر فوت نموده اند، اشتباه است بلکه باید تعیین گردد مصدومی که به بیمارستان منتقل شده در زمینه سن، فشار خون و سطح هوشیاری در چه وضعیتی بوده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1975

به "همدان؛ 337 فوتی در هفت ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدان؛ 337 فوتی در هفت ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید