هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا، تعرفه تجارت را تهدید می نماید

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، کریستین لاگارد رییس این نهاد بین المللی گفته است جنگ تجاری به باخت هر دو طرف منجر می گردد و تبعاتی جدی در پی خواهد داشت.

هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا، تعرفه تجارت را تهدید می نماید

این هشدار درحالی مطرح شده که آمریکا برای وضع نزدیک به 50 میلیارد دلار تعرفه بر واردات از چین آماده می گردد.

تعرفه های تازه بر واردات آلومینیوم و فولاد خارجی که از ماه مارس اعلام شده بود در حال حاضر اجرایی شده است.

این تعرفه ها اروپا، مکزیک، کانادا و چین را به اعلام برنامه های مشابه جهت مقابله به مثل وادار نموده است.

صندوق دنیای پول انتظار دارد این مناقشه تازه تاثیر مستقیم مالی کمی داشته باشد اما لاگارد گفته است نگران تاثیر آن بر فضای تجاری و سرمایه گذاری است.

او در کنفرانسی خبری در واشنگتن گفت آنچه که مهم تر و درعین حال پیش بینی اش سخت تر است تاثیر این مناقشات بر اعتماد بازار است.

به گفته صندوق دنیای پول کاخ سفید به نگرانی ها از عوارض جانبی تجارت آزاد واکنش نشان می دهد. با این همه چنین تدابیری احتمالا دنیا را از نظام تجاری آزاد، منصفانه و قاعده مند دور می نماید و تبعات مخربی برای اقتصاد آمریکا و شرکای تجاری آن خواهد داشت.

نگاه های متناقض

چشم انداز سالانه مخاطرات مالی آمریکا توسط صندوق دنیای پول آینده نزدیک روشنی را برای این کشور تصویر می نماید.

بر این اساس رشد مالی آمریکا در امسال 2.9 درصد پیش بینی شده چرا که به عقیده صندوق دنیای پول 1.5 تریلیون دلار کاهش مالیاتی و افزایش 300 میلیارد دلاری در هزینه های دولت فعالیت های مالی را موقتا تقویت می نماید.

با این همه این صندوق پیش بینی نموده با از میان رفتن تاثیر کاهش های مالیاتی فراوری ناخالص ملی کندتر گردد و به 2.7 درصد در سال 2019 و به 1.9 درصد در سال 2020 برسد.

استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا در بیانیه ای چشم انداز بلند مدت ارائه شده توسط صندوق دنیای را رد نموده و گفته سیاست های کاخ سفید، از جمله اصلاحات مالیاتی و کم کردن مقررات تجاری به رشد مالی بادوام تری منجر خواهد شد.

آقای منوچین گفته است: اگرچه ما قدردان فعالیت های صندوق دنیای پول هستیم که چشم انداز کوتاه مدت اقتصاد آمریکا را شبیه به پیش بینی های دولت مثبت ارزیابی نموده است، با پیش بینی میان مدت و بلند مدت آنها اختلاف نظر زیادی داریم.

کریستین لاگارد ابراز امیدواری نموده است که پیش بینی منوچین درست از آب دربیاید اما کماکان نگران نشانه های فزاینده ای است که خلاف این موضوع را نشان می دهند.

صندوق دنیای پول از آمریکا خواسته است که کاهش های مالیاتی را به سمت خانواده های کم درآمد ببرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1025

به "هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا، تعرفه تجارت را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا، تعرفه تجارت را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید