نکات مثبتی که ملاقات محبت آمیز با بوسنی برای تیم ملی داشت، افاضلی: بازگشت تیم ملی به روال برد یعنی بازگشت اعتمادبه نفس

به گزارش مجله هاستفا، هومن افاضلی مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در تحلیلی که از ملاقات محبت آمیز تیم ملی مقابل بوسنی داشت به نکات مثبت این ملاقات اشاره نمود.

نکات مثبتی که ملاقات محبت آمیز با بوسنی برای تیم ملی داشت، افاضلی: بازگشت تیم ملی به روال برد یعنی بازگشت اعتمادبه نفس

هومن افاضلی در گفت وگو خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بوسنی گفت: چند نکته مثبت در این بازی نهفته بود. اولین مسئله مهم این بود که ما پس از مدت ها مقابل یک تیم اروپایی بازی محبت آمیز انجام دادیم و اتفاق خوبی از این جهت برای تیم ملی رخ داد. مسئله دوم نمایش تیم ملی با یک سیستم متفاوت نسبت به گذشته بود که ما با سه مدافع مرکزی بازی کردیم. هرچند عادت به چنین آرایشی، زمان خواهد برد تا بازیکنان با این سیستم آشنا شوند، چون در لیگ هم تیمی با این سیستم بازی نمی نماید و بازیکنان تیم ملی باید رفته رفته به این سیستم عادت کند.

وی اضافه نمود: آنچه در این بازی مشهود بود، تیم ملی بوسنی از نظر هماهنگی و هارمونی شرایط بهتری نسبت به تیم ملی ایران داشت و بیشتر از ما بازی را کنترل کرد. البته کوشش ما این بود که پشت محوطه جریمه به تیم حریف فضا ندهیم و در حملات بتوانیم به گل برسیم که در این امر پیروز عمل کردیم. گل زودهنگام در نیمه دوم به ما یاری کرد و تیم حریف هم غافلگیر شد. با این حال حدود 25 دقیقه هم در اوایل نیمه دوم بهتر از حریف بودیم و بازیکنان توانستند به خوبی بوسنی را کنترل نمایند. در ادامه وقتی شرایط تغییر کرد، این شرایط نیز دچار تغییر شد و دوباره بازی در کنترل بوسنی بود.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به دیگر نکات مثبت ملاقات محبت آمیز مقابل بوسنی، گفت: یک نکته مثبت دیگر که در این بازی نهفته بود، افزایش رقابت برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی بود. از طرفی بازگشت تیم ملی به روال برد، یعنی بازگشت و افزایش اعتمادبه نفس و تیم ملی با دو پیروزی پشت سر هم مقابل ازبکستان و بوسنی، شرایط ذهنی بهتری پیدا کرد که این مسئله به ما در بازی های رسمی نیز یاری خواهد نمود. نکته مثبت دیگر در بازی با بوسنی، حفظ گل بود که ما بسیار خوب این کار را انجام دادیم و حفظ گل باعث شد بتوانیم در دقایق پایانی بازی، گل دوم را هم به ثمر برسانیم.

افاضلی با بیان اینکه حفظ گل امروزه در فوتبال دنیا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد، اعلام نمود: اکنون می بینیم که در بسیاری از تیم های عظیم دنیا نیز حفظ نتیجه بسیار مشکل است. به طور مثال تیم ملی آلمان مدت هاست نمی تواند نتیجه را حفظ کند و دو روز پیش پس از مدت ها توانست به پیروزی برسد. تیم ملی ما با حفظ نتیجه در این بازی به نکته مثبتی رسید و فقط ای کاش می توانستیم در این پنجره، یک بازی محبت آمیز دیگر داشته باشیم تا تیم ملی به ثبات و هماهنگی بهتری دست یابد.

استفاده از سه مدافع میانی و دو بال کناری چقدر می تواند به تیم ملی در بهتر شدن همزمان عملکرد دفاعی و هجومی یاری کند، چرا که در دو بازی رفت مقابل بحرین و عراق ارسال از کناره ها و عدم کنترل توپ در محوطه جریمه حریفان را صاحب موقعیت کرد؟، وی در پاسخ به این سؤال گفت: هر آرایشی که در زمین بهره ببرید، یکسری مزایا و یکسری معایب دارد. آرایش بازی فعلی تیم ملی با سه مدافع میانی و البته با دو مهاجم، یکسری پوئن ها برای ما ایجاد می نماید و یکسری هم نقاط ضعف دارد، اما مهمترین مسئله در یک آرایش، بازیکنانی هستند که باید وظایف خود را به درستی انجام دهند. اینکه چگونه حریف را تحت فشار قرار بدهیم و بتوانیم توپ را بگیریم و اینکه چگونه توپ باز پس گیری شده را تبدیل به موقعیت کنیم. آرایش تیمی مسئله دوم است، چون مسئله اول، انجام وظایف بازیکنان است که باید به درستی انجام گردد.

وی با تأکید بر این نکته که انجام وظایف بازیکنان اهمیت بیشتری نسبت به انتخاب سیستم دارد، افزود: به نظر می آید در شرایط فعلی با توجه به نفراتی که داریم، باید منتظر باشیم تا ترکیب اصلی تیم ملی تعیین گردد. اسکوچیچ در حال حاضر نفرات خودش را آزمایش می نماید و می دانم که بعد از هر اردو و مسابقه زمان زیادی را صرف بررسی خواهد نمود تا تعیین گردد نفرات مدنظرش چه عملکردی داشته اند. این مهم است که تصمیم نهایی کادر فنی برای انتخاب نفرات نهایی چیست و اینکه در نهایت کدام بازیکن در کدام پست قرار می گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5772

به "نکات مثبتی که ملاقات محبت آمیز با بوسنی برای تیم ملی داشت، افاضلی: بازگشت تیم ملی به روال برد یعنی بازگشت اعتمادبه نفس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مثبتی که ملاقات محبت آمیز با بوسنی برای تیم ملی داشت، افاضلی: بازگشت تیم ملی به روال برد یعنی بازگشت اعتمادبه نفس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید