نهمین روز متوالی اعتراضات در میانمار علیه کودتای نظامیان

به گزارش مجله هاستفا، هزاران تن از معترضان در خیابان های شهرهای بزرگ میانمار و برای نهمین روز اعتراضات علیه کودتا دست به راهپیمایی زدند.

نهمین روز متوالی اعتراضات در میانمار علیه کودتای نظامیان

به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان این اعتراضات دانشجویان مهندسی به سمت مرکز شهر یانگون، دومین شهر بزرگ میانمار دست به راهپیمایی زده و در حالیکه لباس هایی به رنگ سفید به تن داشتند، پلاکاردهایی را به دست گرفته بودند که به روی آنها درخواست هایی برای آزادی آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار نوشته شده بود؛ سوچی از کودتای اول فوریه ارتش در بازداشت به سر می برد.

در همین حال کاروانی متشکل از هزاران موتورسیکلت و خودرو از خیابان های نایپیداو، پایتخت میانمار حرکت کردند و معترضان، تصاویری از سوچی در دست داشتند.

گروه نظارتی انجمن کمک رسان برای زندانیان سیاسی می گوید، بیش از 384 تن از زمان آغاز کودتا در میانمار بازداشت شده اند.

بسکمک از معترضان در یانگون پلاکاردهایی در دست داشتند که با استفاده از آنها از مقام ها می خواستند تا ربودن افراد در شب را متوقف کنند.

این کودتای نظامی در میانمار باعث شد تا بزرگترین اعتراضات خیابانی در میانمار در طول یک دهه گذشته شکل بگیرد و از سوی کشورهای غربی نیز این کودتا به شدت محکوم شد؛ آمریکا نیز تحریم هایی را علیه ژنرال های دخیل در کودتا وضع کرده و سایر کشورها نیز در حال بررسی یکسری اقدامات علیه خونتای میانمار هستند.، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6738

به "نهمین روز متوالی اعتراضات در میانمار علیه کودتای نظامیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهمین روز متوالی اعتراضات در میانمار علیه کودتای نظامیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید