نقش فناوری های نوظهور در عرصه چهارم فضا به بحث گذاشته می گردد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا کمک به پیشینه انقلاب صنعتی چهارم و ضرورت آنالیز بعضی از فناوری ها از جمله فناوری صنعت فضایی اشاره و اظهار کرد: تحول دیجیتال ناشی از وقوع انقلاب صنعتی چهارم، به شکل گیری بعضی فناوری ها از جمله کلان داده ها، اینترنت اشیا و یا هوش مصنوعی منتهی شد و روی فرایند سایر تکنولوژی ها هم تاثیر گذاشت.

نقش فناوری های نوظهور در عرصه چهارم فضا به بحث گذاشته می گردد

وی با بیان اینکه حوزه فضا هم از این قاعده مستثنی نیست، اضافه نمود: در حال حاضر ما در نسخه سوم فضا قرار داریم که در آن بیشتر سکوها و پلتفرم های همکاری شکل گرفته اند. به این معنا که ما در حوزه تحقیقاتی و کاربردی منابع را به اشتراک گذاشته و از کمک یکدیگر استفاده می کنیم.

کمک ادامه داد: در نسل چهارم، فناوری های جدیدی می آیند که ضمن افزایش امکان نوآوری و تجاری سازی کردن، اثرات خود در عرصه فضا را هم نشان می دهند. لذا هدف ما از این همایش این است که ضمن اعلام بعضی نوآوری های فضایی، به ارزش مالی بالای صنعت فضا بپردازیم.

به گفته رئیس پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا، جامعه هدف ما در این همایش، شرکت های استارت آپ، ایده پردازان و پژوهشگران هستند.

وی با تاکید بر اینکه امکان دسترسی به اطلاعات ماهواره ای فراهم است، گفت: علیرغم تحریم ها و محدودیت های موجود، این اطلاعات محرمانگی نداشته و ما می توانیم با استفاده از آن در حوزه های مختلف مانند زمین یا دریا، سرویس و اپلیکیشن هایی با ارزش بالا ایجاد کنیم.

کمک هدف دیگر این سمینار را جهت دهی جدید بعد چهارم فضا عنوان نمود و اضافه نمود: امیدواریم به وسیله این سمینار، بتوانیم ضمن تلنگری به این فعالان و پژوهشگران این حوزه، سبب ایجاد حرکتی نو شویم.

رئیس پژوهشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا توضیح داد: تحول دیجیتال موضوعی است که پیدا کردن آگاهی نسبت به آن، یک اولویت بوده و با اطلاع و آگاهی از آن می توان تحقیقات و کسب و کارهای نوین را جهت دهی کرد که پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به درخواست سازمان فضایی و به واسطه جایگاهی که دارد، می تواند پیشران این فناوری باشد.

نقش توانمندساز داده باز در توسعه نسل چهارم فضا، ظرفیت ها و کاربرد اینترنت اشیا در حوزه فضا، توسعه کلان داده یا بیگ دیتا در نسل چهارم فضا، مولفه کلیدی نوآوری در تحولات عرصه چهارم فضا، معرفی پروژه راهبردی کوپرنیک اروپا و هوش مصنوعی در ارتقا زنجیره ارزش نسل چهارم فضا از موضوعاتی است که در این سمینار به آن پرداخته می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1960

به "نقش فناوری های نوظهور در عرصه چهارم فضا به بحث گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش فناوری های نوظهور در عرصه چهارم فضا به بحث گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید