مقایسه گلکسی S21 با آیفون 12؛ جدال پرچم دارهای مقرون به صرفه

به گزارش مجله هاستفا، با ورود رسمی گوشی های سری گلکسی S21 به بازار، فرصت این پیش آمده که محصولات این سری را با گوشی های قدرتمند موجود مقایسه کنیم تا ببینیم عملکرد سامسونگ در فراوری پرچم داری جدید و باکیفیت چگونه بوده. پیش تر گلکسی S21 اولترا را با آیفون 12 پرو مکس مقایسه کردیم اما امروز قصد داریم مدل استاندارد از پرچم داران جدید سامسونگ یعنی گلکسی S21 را با مدل استاندارد از پرچم داران جدید اپل یعنی آیفون 12 مقایسه کنیم تا ببینیم پیروز نبرد پرچم دارهای مقرون به صرفه کدام یک از این دو خواهد بود.

مقایسه گلکسی S21 با آیفون 12؛ جدال پرچم دارهای مقرون به صرفه

سامسونگ دی ماه سال جاری از پرچم داران سری گلکسی S21 رونمایی کرد که شامل سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا می شوند. مدل پلاس با قیمت پایه 800 دلار راهی بازار شد و از بدنه پلاستیکی و دوربین های ضعیف تری به نسبت مدل اولترا بهره می برد. اگرچه 800 دلار هم مبلغ بسیار زیادی برای این محصول به حساب می آید اما به نسبت گلکسی S20 که با قیمت 1000 دلار در دسترس نهاده شد بسیار ارزشمندتر است. هرچند پرچم دار قدیمی از جنس فلز و شیشه ساخته شده بود و نمایشگری با وضوح بیشتر داشت.

آن طرف اما نماینده قدرتمند اپل را داریم که اواخر سال میلادی گذشته راهی بازار شد. اپل گوشی های خود را در چهار مدل شامل آیفون 12 مینی، آیفون 12 و دو مدل پرو و پرو مکس عرضه کرد. برخلاف سامسونگ، اپل از لحاظ کیفیت ساخت و طراحی ظاهری تغییرات زیادی را در گوشی های خود پدید نیاورد و بیشتر تمرکز خود را روی اندازه آن ها معطوف کرد. همچنین از لحاظ تعداد دوربین هم دو مدل پرو به نسبت مدل های مینی و استاندارد فزونی دارند (دوربین تله فوتو و لنز LiDAR).

قیمتی که سامسونگ و اپل برای گوشی های خود در نظر گرفته اند آن ها را به رقبایی کاملا جدی برای یکدیگر تبدیل نموده و حالا می توانیم بگوییم قیمت، تاثیر کمتری در انتخاب بین این دو گوشی دارد. حتی از لحاظ محتویات درون جعبه هم دو گوشی شرایط مشابهی داشته و بدون شارژر و هدفون راهی بازار شده اند. بنابراین بسیار هیجان انگیز خواهد بود ببینیم در نهایت کدام یک از آن ها می تواند انتخاب بهتری باشد.

  • مقایسه دوربین گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرو مکس، نوت 20 اولترا و پیکسل 5

مقایسه گلکسی S21 با آیفون 12

طراحی و نمایشگر

نام گوشیگلکسی S21آیفون 12
اندازه نمایشگر (نسبت نمایشگر به بدنه)ّ6.2 اینچی (87.2 درصد)6.1 اینچی (86 درصد)
ابعاد و وزن (میلی متر)7.9 × 71.2 × 151.7 - 169 گرم7.4 × 71.5 × 146.7 - 164 گرم
جنس بدنهپنل پشتی از جنس پلاستیک - فریم از جنس آلومینیومپنل پشتی از جنس شیشه گوریلاگلس- فریم از جنس آلومینیوم
فناوری بکار رفته در نمایشگرOLED از نوع Dynamic AMOLED 2XOLED از نوع Super Retina XDR
وضوح و چگالی تصویر2400 × 1080 - 421 پیکسل بر هر اینچ2532 × 1170 - 460 پیکسل بر هر اینچ
نرخ تازه سازی تصویر (رفرش ریت)120 هرتز60 هرتز
میزان روشنایی حداکثر1300 نیت1200 نیت
قابلیت های دیگرپشتیبانی از +HDR10 - دارای محافظ صفحه گوریلاگلس Victus - استاندارد ضد آب IP68 مقاوم در برابر نفوذ آب در عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقهپشتیبانی از HDR10 - دارای محافظ صفحه سرامیکی - استاندارد ضد آب IP68 مقاوم در برابر نفوذ آب در عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه

اینکه از لحاظ ظاهری کدام محصول زیباتر است، به سلیقه کاربر بستگی دارد و هیچوقت در آنالیز ها یا مقایسه دو محصول، زیبایی نمی تواند به عنوان یک فاکتور برنده به حساب بیاید. اگر با این مسأله که روی بالاترین قسمت نمایشگر گوشی تان یک ناچ عظیم باشد مسئله ای ندارید و در عوض فکر می کنید یک حفره کوچک باعث از بین رفتن زیبایی گوشی می گردد، آیفون 12 می تواند در این بخش پیروز باشد و اگر برعکس، فکر می کنید هرچه یکدست بودن نمایشگر کمتر به هم بخورد بهتر است، کهکشانی سامسونگ گزینه بهتری خواهد بود.

همچنین پنل پشتی دو گوشی نیز تفاوت فاحشی با یکدیگر دارد. مثلا گلکسی S21 از ماژولی ادغام شده با بدنه گوشی بهره می برد که رنگ آن متفاوت با رنگ بدنه است اما ظاهر زیبایی دارد. از طرفی آیفون 12 تفاوت خاصی با آیفون 11 ندارد و همچنان دو دوربین را در ماژولی مربعی شکل شاهد هستیم که آن هم زیبایی خاص خود را دارد.

اما فاکتور معین نماینده در این بخش، کیفیت ساخت، اندازه نمایشگر، استاندارد ضد آب و میزان مقاومت در برابر آسیب های وارده است. مسلما هیچ کاربری تمایل ندارد 800 دلار برای گوشی بپردازد که کیفیت ساخت بالایی ندارد یا مثلا نمی تواند در برابر ضربه، نفوذ آب و گرد و خاک از خود مقاومت نشان دهد.

این بخش را با مقایسه کیفیت و اندازه نمایشگر آغاز می کنیم. در هر دو گوشی پنلی از جنس OLED بکار رفته که اتفاقا خود سامسونگ نیز سازنده آن هاست. البته نمایشگر اپل به صورت سفارشی برای گوشی های این شرکت کالیبره می گردد و قطعا رنگ ها و تصاویر را به گونه ای نمایش می دهد که اپل می خواهد. شما عزیزان می توانید رفتار متفاوت دو گوشی در نمایش رنگ ها را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

همین موضوع در رابطه با نماینده سامسونگ هم صدق می نماید. بنابراین در حالی که هر دو گوشی از پنلی مشابه بهره می برند اما در نمایش رنگ ها رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند. البته وضوح و چگالی بیشتر در نمایشگر بکار رفته در آیفون 12 هم باعث می گردد عملکرد این گوشی به نسبت رقیب در نمایش باطراوت تر تصاویر و همچنین خواندن متون بهتر باشد اما نه با اختلاف زیاد و یا حتی محسوس.

گامادمای رنگکنتراست تصویرحداقل روشنایی (کمتر بهتر است)حداکثر روشنایی (بیشتر بهتر است)
2.016833 کلوین (عالی)غیرقابل اندازه گیری (عالی)1.2 (عالی)798 (عالی)گلکسی S21
2.186829 کلوین (عالی)غیرقابل اندازه گیری (عالی)1.8 (عالی)619 (عالی)آیفون 12

اما این روزها وقتی در رابطه با کیفیت نمایشگر صحبت می کنیم، اگرچه وضوح و چگالی تصویر فاکتورهای بسیار حائز اهمیتی هستند اما هیچ یک از آن ها به اندازه رفرش ریت یا همان نرخ تازه سازی تصویر نمی توانند کاربر را به خرید یک گوشی دیگر مجاب نمایند. سامسونگ سال جاری تمام پرچم داران خود را به نمایشگرهایی با رفرش ریت 120 هرتز مجهز کرد این در حالی است که رقیب قدرتمندش نه تنها مدل های مینی و استاندارد بلکه مدل های پرو و پرو مکس را نیز از این فناوری جذاب بی نصیب کرد تا کاربران اپل یک سال دیگر هم منتظر آن باشند.

بدین ترتیب اگر آیفون 12 قرار بود به لطف وضوح و چگالی بیشتر، نبرد در بخش نمایشگر را با اختلاف اندکی پیروز گردد، اکنون به خاطر رفرش ریت 60 هرتزی که دارد، به نسبت رقیب با نمایشگر 120 هرتزی، با اختلاف زیادی شکست می خورد. چرا که کار کردن با گوشی هایی که از این میزان رفرش ریت بهره می برند واقعا لذت بخش تر است. اگرچه سیستم عامل بسیار روان iOS تا حد زیادی نرمی و سرعت بسیار بالایی را حین گشت و گذار بوجود می آورد اما باز هم کاربر به شکل محسوسی می تواند تفاوت را بین این دو محصول حس کند.

وقتی به اندازه این دو گوشی می رسیم، می بینیم که روی کاغذ تفاوت چندانی وجود ندارد اما در واقعیت اینطور به نظر می رسد که گلکسی S21 حداقل 1 اینچ عظیم تر است. در واقع عظیم تر بودن گلکسی S21 به این خاطر است که سامسونگ این محصول را کم عرض تر ولی بلندتر طراحی نموده در حالی که اپل ترجیح داد برای سهولت بیشتر کار با گوشی با یک دست، نماینده خود را اندکی عریض تر و کوتاه تر طراحی کند. در نتیجه فکر می کنیم این دو تفاوت زیادی با یکدیگر دارند در حالی که اینطور نیست و هر دو در دست بسیار خوش دست هستند و می توان به راحتی با یک دست با آن ها کار کرد.

از لحاظ کیفیت ساخت هم باید گفت فریم دور گوشی از جنس آلومینیوم است و از آن جایی که بین این دو تنها 5 گرم تفاوت وزن وجود دارد (گلکسی S21 سنگین تر است) بنابراین در مواقعی که این گوشی ها بدون قاب از دست شما رها شوند، آسیبی که به کناره ها وارد می گردد تقریبا یکسان است. اما پنل پشتی دو گوشی با مواد کاملا متفاوتی ساخته شده.

اپل برای آیفون 12 از شیشه استفاده نموده در حالی که سامسونگ برای کاهش هزینه، ترجیح داده از پلاستیک استفاده کند. همین موضوع باعث می گردد در مواقعی که گوشی روی پنل پشتی سقوط می نماید، نماینده اپل زودتر بشکند. از طرفی می بینیم که مقاومت آیفون 12 در برابر نفوذ آب کمی بیشتر است. هرچند کاربر تحت هر شرایطی باید مراقب باشد گوشی در معرض ورود آب قرار نگیرد چون گارانتی شامل آن نمی گردد.

اما نحوه طراحی این دو گوشی اگرچه امری است کاملا سلیقه ای اما دربردارنده نکات مهمی است که باید به آن ها اشاره گردد. اپل تصمیم گرفت بعد از سال ها، طراحی آشنای آیفون های قدیمی را در گوشی های جدید نیز استفاده کند. بدین ترتیب آیفون 12 اکنون با گوشه های تخت طراحی شده و وقتی کاربر آن را در دست می گیرد، تیزی گوشه ها کمی کف دست را اذیت می نماید و هرچه اندازه گوشی عظیم تر گردد، این فشار نیز بیشتر خواهد شد.

اما گلکسی S21 مشکل اینچنینی ندارد و در دست داشتن آن حس فوق العاده خوبی به کاربر القا می نماید. بدون اینکه فشار خاصی وارد گردد. خصوصا اینکه گوشه های این محصول کمی خمیده هستند و همین فرق با آیفون 12 است که آن را کمی خوش دست تر می نماید. با این حال بدنه شیشه ای نیز هواداران خاص خود را دارد و نمی توان کیفیت ساخت بالای آیفون 12 را نیز فراموش کرد.

  • مقایسه گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرو مکس؛ بهترین پرچم دار سال 2021 کدام است؟

معینات فنی

نام گوشیگلکسی S21آیفون 12
نام پردازندهاسنپدراگون 888 / اگزینوس 2100A14 Bionic
لیتوگرافی پردازنده5 نانومتری5 نانومتری
تعداد و نوع هسته ها8 هسته - 1 هسته Cortex-X1 به همراه 3 هسته Cortex-A78 و 4 هسته Cortex-A556 هسته - 2 هسته Firestorm و 4 هسته Icestorm
پردازنده گرافیکیآدرنو 660 / Mali-G78 MP14گرافیک اختصاصی اپل با 4 هسته
حافظه داخلی128/256 گیگابایت از نوع UFS 3.164/128/256 گیگابایت از نوع NVMe
حافظه رم8 گیگابایت4 گیگابایت

مقایسه سخت افزاری بین گوشی های اندروید و iOS همواره کار سختی بوده و هست چرا که گوشی های مبتنی بر این دو سیستم عامل از پایه با یکدیگر متفاوت هستند و نمی گردد گفت چون یک گوشی آیفون از پردازنده ای با شش هسته بهره می برد ضعیف تر است یا برعکس، چون پردازنده پرچم دارهای اندرویدی 8 هسته ای است و این گوشی ها از میزان رم بیشتری بهره می برند پس باید در تمامی بخش ها بهتر ظاهر شوند.

در واقع همانطور که بارها گفته شد و باز هم به آن اشاره می کنیم، دو سیستم عامل رویه کاملا متفاوتی را در کنترل گوشی در پیش می گیرند. همین موضوع باعث می گردد در گوشی های اندرویدی میزان رم بیشتری استفاده گردد. ولی این موضوع اصلا نشان دهنده قدرت بیشتر گوشی اندرویدی نیست.

در این مقایسه نیز همینطور است. اگرچه میزان رم گلکسی S21 دقیقا 2 برابر بیشتر از آیفون 12 است اما هیچ برنامه یا بازی در فروشگاه دو گوشی وجود ندارد که با مکث، لگ یا کندی در آن ها اجرا گردد و کاربر تجربه ای فوق العاده لذت بخش از انجام بازی یا کار با برنامه های مختلف خواهد داشت. مثلا در محدوده قیمتی 800 دلار، در دنیای اندروید، هیچ گوشی به سرعت و قدرت گلکسی S21 یافت نمی گردد. محصولی که در بازار آمریکا و چین به اسنپدراگون 888 و در بازارهای بین المللی به اگزینوس 2100 مجهز شده.

اما خب وقتی راجع به قدرت پردازشی خام حرف می زنیم، A14 این پردازنده ها قدرتمند را هم پشت سر می گذارد. اگرچه لیتوگرافی 5 نانومتری در هر سه پردازنده مشابه است و حتی A14 از دو هسته کمتر بهره می برد، اما خب با این حال سال جاری هم با اختلاف کمی در صدر واقع شده است. وجود 4 گیگابایت حافظه رم هم نباید مسئله ای در فعالیت هایی نظیر مولتی تسکینگ ایجاد کند هرچند اندرویدی ها معمولا در این زمینه پیروز تر هستند.

در بخش حافظه داخلی هم چون هیچ یک از این دو از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی نماید، کاربر باید آن نسخه ای که متناسب با احتیاجش است را انتخاب کند. آیفون در پایین ترین مدل خود 64 گیگابایت حافظه دارد که برای آن باید 830 دلار بپردازید. برای مدل های 128 و 256 گیگابایت هم 880 و 980 دلار در نظر گرفته شده. گلکسی S21 اما در مدل 64 گیگابایتی در دسترس قرار ندارد و سامسونگ طبق معمول برای آن 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته (به ترتیب 800 و 850 دلار).

شما عزیزان می توانید تست بنچمارک مربوط به این دو گوشی را در بخش های مختلف در زیر مشاهده کنید. توجه داشته باشید که بنچمارک AnTuTu یک امتیاز کلی به گوشی در بخش های مختلف می دهد و این امتیاز هرچه بیشتر باشد، یعنی تجربه کار با یک گوشی در تمامی زمینه ها در مجموع بهتر است.

دوربین

نام گوشیگلکسی S21آیفون 12
دوربین اصلی12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.812 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.6
دوربین تله فوتو64 مگاپیکسلی با قابلیت عظیم نمایی 1.1 برابری اپتیکال و 3 برابری هیبریدیندارد
دوربین فوق عریض12 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی با زاویه 120 درجه12 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی با زاویه 120 درجه
دوربین سلفی10 مگاپیکسلی12 مگاپیکسلی
قابلیت هاامکان فیلم برداری 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه، دوربین فوق عریض و سلفی با فوکوس اتوماتیکامکان فیلم برداری دالبی ویژن HDR با سرعت 30 فریم بر ثانیه

در بخش دوربین، گلکسی S21 به دلیل بهره مندی از یک سنسور بیشتر، فزونی عددی دارد. دو سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض این گوشی در آیفون 12 نیز حضور دارند اما دوربین تله فوتوی 64 مگاپیکسلی خیر. البته این سنسور لنز تله فوتو ندارد ولی به صورت نرم افزاری، قادر به کراپ کردن تصاویر برای دستیابی به عظیم نمایی هیبریدی 3 برابری است تا به نوعی تاثیر یک لنز تله فوتو را شبیه سازی کند.

اما عملکرد این دو گوشی در عکاسی و فیلم برداری در واقعیت چگونه است؟ روی کاغذ، به نظر نمی رسد تفاوت خاصی جز همان یک سنسور اضافی وجود داشته باشد اما آیا در عمل هم همینطور خواهد بود؟ برای معین شدن این موضوع تصمیم گرفتیم چند نمونه تصویر ثبت شده توسط این دو گوشی را کنار یکدیگر قرار دهیم که در زیر می توانید آن ها را مشاهده کنید.

همانطور که مشاهده می کنید، از لحاظ گستره دینامیکی و شارپ بودن تصاویر، عملکرد دوربین اصلی دو گوشی برابر است. البته آیفون به لطف دیافراگم بازتری که دارد، کمی تمایل به ثبت تصاویر روشن تر دارد و این کار را به قیمت از دست دادن نقاط روشن هم که شده انجام می دهد. این در حالی است که گلکسی S21 نهایت کوشش خود را می نماید تا آسمان را آبی نشان دهد، حتی به قیمت ثبت تصویری تیره تر.

همانطور که در بالا و در بخش نمایشگر اشاره شد، اگرچه دو گوشی از دو نمایشگر مشابه بهره می برند، اما نوع نمایش رنگ ها به سلیقه شرکت ها درآمده و به شکل متفاوتی کالیبره شده. این موضوع را می توانید به خوبی در تصویر بالا مشاهده کنید، جایی که رنگ های بسیار زیادی برای نمایش وجود دارد.

اما وقتی به دوربین فوق عریض می رسیم می بینیم که دو گوشی عملکرد نسبتا خوبی از خود به جای می گذارند. اگرچه گلکسی S21 ظاهرا از قابلیت فوکوس اتوماتیک بهره می برد اما در نهایت تفاوت خاصی بین تصاویر ثبت شده دیده نمی گردد که به خاطر این قابلیت باشد. تصویر ثبت شده توسط دوربین فوق عریض این دو گوشی نقاط ضعف و قوت خود را دارد و قطعا به نسبت دوربین اصلی به طرز محسوسی ضعیف تر است. در تصویر بالا، آیفون 12 پیروز شد تصویر روشن تری را ثبت کند، اما در عین حال تصویر کمی نویز بیشتری هم دارد.

اما عملکرد این دو گوشی در عظیم نمایی چگونه خواهد بود؟ هیچ یک از آن ها از دوربینی با لنز تله فوتوی واقعی بهره نمی برند اما گلکسی S21 حداقل یک دوربین با قابلیت شبیه سازی تاثیر این لنز را دارد. اما آیا تفاوت آنقدری هست که کاربران را مجاب کند گلکسی را انتخاب نمایند؟

همانطور که مشاهده می کنید، عملکرد دو گوشی در این بخش آنقدرها خوب نیست که تحت تاثیر قرار بگیریم. البته اختلاف بین آن ها وجود دارد اما در نهایت هیچ یک پیروز نشدند تصویری فوق العاده ثبت نمایند چرا که در این بخش متکی به زوم دیجیتال هستند. اما خب در تمامی سطح از عظیم نمایی، به وضوح عملکرد کهکشانی سامسونگ بهتر از آیفون 12 بود. همچنین آیفون در نهایت می تواند تا 5 برابر عظیم نمایی کند در حالی که در گلکسی S21 این میزان به 30 برابر هم می رسد. شاید کیفیت تصاویر در آن سطح از عظیم نمایی خیلی خوب نباشد اما خب فزونی را نمی توان انکار کرد.

نکته جالب اما در رابطه با عکاسی پرتره، توانایی گلکسی S21 در ثبت تصاویری با زوم 2 برابری است. یعنی کاربر می تواند تصاویر پرتره خود را از فواصل دورتر نیز ثبت کند که این یک مزیت بسیار خوب به حساب می آید. آیفون 12 از حالت پرتره پشتیبانی می نماید اما نمی تواند این در این بخش عظیم نمایی کند.

وقتی به عکاسی سلفی می رسیم، عملکرد دو گوشی بسیار مشابه است. تصاویر ثبت شده کاملا شارپ، باطراوت و پر از جزئیات است. گستره دینامیکی نیز به خوبی اعمال شده و می توان گفت همه چیز عالی بوده. با این حال به نظر می رسد آیفون در نمایش رنگ پوست کمی دچار مشکل شد و آن را به نوعی قرمزتر و گاهی هم زردتر از حالت معمول به نمایش درآورد. ظاهرا در یک سری شرایط، عملکرد HDR در این دوربین آنقدر خوب نیست. برعکس، در گلکسی S21 رفتار پایدارتری را در عکاسی سلفی شاهد هستیم.

شما عزیزان همچنین می توانید عملکرد دو گوشی را در بخش فیلم برداری در زیر مشاهده کنید.

  • 6 گوشی که پیش از خریدن سامسونگ گلکسی S21 باید آنالیز کنید

طول عمر باتری

نام گوشیگلکسی S21آیفون 12
ظرفیت باتری4000 میلی آمپر ساعت2815 میلی آمپر ساعت
شارژر همراه محصول (شارژر پشتیبانی شده)خیر (شارژر سریع 25 واتی)خیر (شارژر سریع 20 واتی)
قابلیت های خاصپشتیبانی از شارژ بی سیم 15 واتی - پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس با سرعت 4.5 واتیپشتیبانی از شارژ بی سیم 15 واتی

هر دو گوشی از پردازنده های 5 نانومتری بهره می برند و این یعنی از لحاظ مصرف انرژی عملکرد بهتری به نسبت قبل دارند. با این حال این این اختلاف عملکرد آنقدرها زیاد نیست. در گوشی آیفون 12 به دلیل تعبیه مودم 5G خارجی و کاهش ظرفیت باتری، عدم اختلاف به نسبت قبل تا حدودی منطقی است اما گلکسی S21 که با کاهش وضوح تصویر نیز همراه بوده و مودم 5G یکپارچه دارد، باز هم اختلاف عملکرد زیادی به نسبت قبل ندارد. با این حال این را می گذاریم پای قدرت بسیار بالای آن ها که به انرژی زیادی هم احتیاج دارند.

با این حال هر دو محصول آنقدری خوب هستند که بتوانند کاربران را به مدت یک روز همراهی نمایند. شاید اگر استفاده معمولی از گوشی داشته باشید، بتوانید یک روز و نیم هم روی دوام باتری آن ها حساب کنید. البته اگر میخواهد با گوشی خود به انجام بازی بپردازید، آیفون دوام کمتری دارد و این موضوعی بوده که چندین سال شاهد آن بودیم. بنابراین اگر قصد انجام بازی را دارید، شاید یک گوشی اندرویدی بهتر پاسخ گوی احتیاجتان باشد. از طرفی آیفون ها نیز یک سری بازی انحصاری دارند که نمی گردد از آن ها گذشت. بنابراین رقابت در این بخش کاملا تنگاتنگ و نزدیک است.

اما خب به طور کلی، عملکرد آیفون در نگه داری شارژ بهتر از رقیب سرسختش است. مثلا کاربر در وب گردی می تواند 3 ساعت بیشتر روی آن حساب کند که اختلاف بسیار زیادی است. از طرفی در استریم ویدیو و انجام بازی سنگین، گلکسی S21 با اختلاف کمی پیروز می گردد. همچنین زمان شارژ شدن کامل آن ها نیز به ترتیب برای گلکسی S21 و آیفون 12، حدودا 70 و 120 دقیقه است. (شارژر سریع را باید به صورت جداگانه برای این دو گوشی تهیه کنید چون درون جعبه شارژر وجود ندارد).

شما عزیزان می توانید در ادامه، عملکرد دو گوشی در نگه داری شارژ در بخش های مختلف را مشاهده کنید.

به خاطر داشته باشید که تمام تست های بالا در شرایطی صورت دریافتد که رفرش ریت صفحه روی 60 هرتز تنظیم شده بود. این در حالی است که گلکسی S21 از رفرش ریت 120 هرتز نیز پشتیبانی می نماید. اما خب با در نظر دریافت عملکرد این گوشی در رفرش ریت 60 هرتز، نباید انتظار نتیجه خوبی را در رفرش ریت 120 هرتزی از آن داشته باشیم.

نتیجه

اینطور که به نظر می رسد، این دو گوشی در تمامی بخش ها عملکرد بسیار خوبی به نسبت محدوده قیمتی که دارند از خود به نمایش می گذارند و هر دوی آن ها می توانند در اکوسیستم مربوطه، بهترین عملکرد را داشته باشند. اما اگر کاربری قصد خرید این دو را داشته باشد و خب تفاوت سیستم عامل هم برایش اهمیت چندانی ندارد، احتمالا انتخاب بسیار سختی خواهد داشت.

با این حال اگر در انتخاب بین گلکسی S21 و آیفون 12 مردد مانده اید، در درجه اول باید بدانید با انتخاب هر یک، بهترین عملکرد و کارایی را دریافت خواهید کرد؛ چه از لحاظ نرم افزاری و چه از لحاظ سخت افزاری. شاید بتوان گفت قابلیت های بیشتر اندروید و امکان شخصی سازی گسترده تر، و از طرفی به روزرسانی طولانی مدت iOS، تنها فاکتورهای مهمی هستند که می توانند دو گوشی را از هم متمایز نمایند.

در غیر این صورت، چیز خاصی وجود ندارد که بخواهیم آن را عامل فزونی قطعی یکی بر دیگری بدانیم. مگر اینکه رفرش ریت 120 هرتزی گلکسی S21 عامل مهمی باشد که خب در واقع اینطور نیز هست. هرچند این میزان از رفرش ریت بیشتر برای گوشی هایی با ظرفیت بالای باتری مناسب است و باتری گوشی های معمولی نمی تواند مدت زمان زیادی روی این رفرش ریت دوام بیاورند. همچنین از قلم نیاندازید در بیشترین میزان حافظه، نماینده سامسونگ 130 دلار و در حافظه 128 گیگابایتی نیز 80 دلار ارزان تر است. این هم می تواند یک نکته بسیار مهم و البته حائز اهمیت در انتخاب بین دو محصول باشد.

  • گلکسی S21 در مقابل آیفون 12 پرو؛ آنالیز تفاوت های اولیه

منبع: PhoneArena

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6604

به "مقایسه گلکسی S21 با آیفون 12؛ جدال پرچم دارهای مقرون به صرفه" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه گلکسی S21 با آیفون 12؛ جدال پرچم دارهای مقرون به صرفه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه گلکسی S21 با آیفون 12؛ جدال پرچم دارهای مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید