معاون ترامپ چگونه می تواند موقتا کنترل امور را در دست بگیرد؟

به گزارش مجله هاستفا، دونالد ترامپ نیز مانند دو رئیس جمهور قبلی آمریکا شاید مجبور شود به خاطر درمان بیماری کرونا زمام امور را به طور موقت به معاونش مایک پنس بسپارد.

معاون ترامپ چگونه می تواند موقتا کنترل امور را در دست بگیرد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که در تاریخ سیاسی معاصر آمریکا تا به امروز دو رئیس جمهور مجبور شده اند به خاطر درمان، امور کشور را به طور موقت به معاونان خود محول کنند، شاید دونالد ترامپ نیز سومین رئیس جمهوری باشد که مجبور شود به خاطر درمان ویروس کرونا، کنترل امور را به طور موقت به مایک پنس معاونش بسپارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش ترامپ روز جمعه خاطرنشان کرد که تست ویروس کرونای او و همسرش مثبت بوده و برای آغاز سریع فرایند درمان مجبور است به قرنطینه برود.

رئیس جمهور آمریکا بعدا به توصیه پزشکان کاخ سفید به یک بیمارستان نظامی منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته است.

بر اساس تبصره 3 متمم 25 قانون اساسی آمریکا که در سال 1967 میلادی پس از ترور جان کندی تصویب شد، ترامپ می تواند به طور مکتوب اعلام کند که در شرایط کنونی قادر به انجام وظایف و مسئولیت هایش نیست.

در این صورت، مایک پنس می تواند به عنوان رئیس جمهور موقت فعالیت کند و در عین حال ترامپ همچنان رئیس جمهور خواهد بود. ترامپ می تواند مجددا پس از بهبودی کامل به طور مکتوب اعلام کند که قادر به انجام وظایفش هست.

سوابق اجرای تبصره 3 قانون اساسی آمریکا

در 13 جولای 1985 میلادی، رونالد ریگان با امضای نامه ای خاطرنشان کرد که به دلیل انجام کلونوسکوپی، قدرت و اختیارات ریاست جمهوری را به جورج هربرت واکر بوش معاونش واگذار می کند. جورج بوش تنها به مدت 8 ساعت به عنوان رئیس جمهور موقت آمریکا فعالیت کرد و ریگان بعدا دوباره با انتشار نامه ای خاطرنشان کرد که قادر به از سرگیری فعالیتش به عنوان رئیس جمهور خواهد بود.

در 29 ژوئن 2002 میلادی نیز جورج دبلیو بوش تبصره 3 قانون اساسی را اجرا کرد و به طور موقت قدرت را به دیک چنی معاونش منتقل کرد تا کلونوسکوپی انجام دهد.

در 21 جولای 2007 نیز بار دیگر بوش تبصره 3 قانون اساسی را اجرا کرد و برای انجام کلونوسکوپی قدرت را به دیک چنی واگذار نمود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5254

به "معاون ترامپ چگونه می تواند موقتا کنترل امور را در دست بگیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون ترامپ چگونه می تواند موقتا کنترل امور را در دست بگیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید