مشخصه انحصاری واکسن ایرانی کووپارس

به گزارش مجله هاستفا، خبرگزاری خبرنگاران- مرحله اول مداخله انسانی واکسن کووپارس از 10 اسفند بر روی 133 داوطلب شروع شد و تا اواخر فروردین به انجام رسید. اطلاعات تحلیل های اولیه بعد از مرحله اول انسانی برای سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

مشخصه انحصاری واکسن ایرانی کووپارس

به گزارش خبرنگاران؛ آقای دکتر جلیل کوهپایه زاده درباره آخرین شرایط کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس مؤسسه رازی، اضافه کرد: برآورد ما این است که این واکسن در همین مرحله اول هم فراتر از پیش بینی اولیه توانسته قدرت ایمنی زایی داشته باشد و این امیدواری را ایجاد می نماید که مرحله های دوم و سوم کارآزمایی بالینی هم به خوبی انجام گردد و این واکسن بتواند در زمینه مبارزه با کرونا در سطح ملی مورد استفاده قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: پس از دریافت پاسخ سازمان غذا و دارو، امیدواریم فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس در دو گروه 250 نفری که انتخاب و غربالگری اولیه نفرات هم با همراهی خوب مردم تا حدی زیادی اجرا شده، برقرار گردد. قاعدتا این فاز هم مدتی را در پی خواهد داشت و زمانی را خواهد برد و امیدواریم تا آخر خرداد ماه و اوایل تیرماه این فاز هم به نتیجه برسد. برای فاز دوم هم تحلیل هایی احتیاج است و پس از طی مراحل آن، مرحله سوم مداخله انسانی شروع می گردد.

آقای دکتر کوهپایه زاده درباره پیش بینی های اجرا شده برای فراوری انبوه واکسن کووپارس گفت: پیش بینی ها این است که اواخر تابستان بتوانیم به بحث فراوری انبوه برسیم؛ البته این در صورتی است که همه موارد به خوبی پیش رود و نتایج به لحاظ علمی قانع نماینده باشد. از طرفی هم همه این شرکت ها باید بتوانند تیراژ بالا در حد چندین میلیون در ماه را فراوری نمایند و این خاصیت و قابلیت هم تا به امروز در هر کشوری نبوده و امیدواریم این توانمندی در سطح کشور برای این چند واکسنی که مطرح هستند، ایجاد گردد.

وی درباره تامین تجهیزات فراوری انبوه واکسن کرونا در کشور گفت: تامین تجهیزات در حال اجرا است؛ هم کووایران برکت و هم کووپارس در حال آماده سازی قرارداد هایی با شرکت هایی هستند که یا با همراهی آن ها یا با خرید تجهیزاتی بتوانند این زیرساخت را ایجاد نمایند. این زیرساخت در حد تیراژ های چند میلیون در ماه در هر کشوری نیست و شاید زیر 10 کشور باشند که این قابلیت را داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره دُز استنشاقی واکسن کووپارس هم به ایسنا گفت: مشخصه انحصاری بودن واکسن کووپارس این است که بعد از دوز های اول و دوم عضلانی، یک دز تدخینی هم دارد که در هیچ کدام از واکسن های مشابه نه در سطح ملی و نه در سطح بین المللی نیست. این موضوع یاری می نماید که به لحاظ تنفسی هم ناقل بودن فرد تزریق نماینده به حداقل برسد؛ به این ترتیب که به وسیله بینی باعث گردد انتقال ویروس از طرف این فرد به حداقل برسد. این هم از فزونی های واکسن کووپارس ایرانی است.

آقای دکتر کوهپایه زاده گفت: دوز سوم تدخینی واکسن کووپارس، در مرحله اول انسانی در روز 51 تزریق، انجام می گردد.

وی درباره عواض این واکسن در مرحله اول انسانی، گفت: عارضه در حد مختصر و قابل پیش بینی بوده است و همه واکسن ها این علایم را دارند. در مجموع هیچ اتفاق عمده ای که مانع باشد، در مرحله اول مشاهده نشد و به صورت مناسبی هم قدرت ایمنی زایی داشتند. اما طبیعی است که باید این موضوع در جمعیت های بیشتر و در مرحله دوم و سوم هم تأیید گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7931

به "مشخصه انحصاری واکسن ایرانی کووپارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصه انحصاری واکسن ایرانی کووپارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید