مشاوران املاک معتبر چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش مجله هاستفا، مشاوری املاک، شغلی بسیار مهم و حساس است. اگر قصد ورود به این صنف را دارید باید از مهارت لازم برخوردار باشید و به اصطلاحاتی که در این حرفه استفاده می گردد، مسلط باشید. برای اینکه وارد این شغل شوید، پیروزیت شما در گرو اطلاعاتی است که درباره ویژگی های مشاوران املاک معتبر و پیروز دارید. هم چنین اگر برای خرید، فروش، رهن یا دیگر اقدامات مربوط به املاک، سروکارتان به بنگاه معاملات ملکی بیفتد، با اشراف بر این ویژگی ها می توانید مشاوران املاک معتبر را شناسایی کنید و با اطمینان خاطر به انجام معامله اقدام کنید. در ادامه به بیان بعضی از مهم ترین ویژگی های یک مشاور املاک معتبر می پردازیم.

مشاوران املاک معتبر چه ویژگی هایی دارند؟

آنچه در این مقاله بیان می کنیم در سرفصل های زیر خلاصه می گردد:

  • مشاور املاک بودن را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید
  • مهارت شنیدنتان را تقویت کنید
  • قدرت شناسایی مشتری متناسب با ملک را داشته باشید
  • طرفداری یک جانبه در قیمت ملک اشتباهی فاحش است
  • خدمت شما به مشتری باید در حد پورسانت باشد
  • تجربه کافی و مفید
  • آشنایی کافی با تکنولوژی

مشاور املاک بودن را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید

بیشتر کسانی که به عنوان رئیس یا مدیر در بنگاه معاملات ملکی مشغول به کار هستند، افراد بازنشسته یا کسانی هستند که در حال حاضر شغل دیگری ندارند. هم چنین افرادی که به عنوان مشاور املاک به صورت تلفنی یا حضوری کار می نمایند، افرادی هستند که علاقه ای به رفتن دانشگاه ندارند. البته بسیاری از افرادی که به عنوان مشاوران املاک کار می نمایند، دانشجویان رشته هایی مانند وکالت یا حقوق هستند. اینکه شما این شغل را از روی علاقه انتخاب نموده باشید یا صرفاً به عنوان یک سرگرمی در میزان موفقیت شما تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. از قلم نیاندازید، این کار صبر و حوصله و زمان زیادی می طلبد.

مهارت شنیدنتان را تقویت کنید

یکی از مهم ترین مسائلی که در بین مشاوران املاک رایج است، عدم شنیدن حرف های مشتریان است. به خاطر داشته باشید مشتری باید به شما اعتماد کند تا با اطمینان به هدایت هایتان عمل کند. پس پیش از آنکه صحبت کنید، سعی کنید مهارت شنیدن را بیاموزید. همان طور که گفته شد، این شغل صبر زیادی می خواهد؛ حتی اگر مشتریان از وضع بازار مسکن گله می نمایند، به درد دل آن ها گوش دهید و اعتمادشان را جلب کنید.

قدرت شناسایی ملک مناسب مشتری را داشته باشید

یکی از اشتباهات دیگر که در هر بنگاه معاملات ملکی ممکن است رخ دهد؛ این است که با چرب زبانی و ترساندن مشتری از بالا رفتن قیمت ها می خواهند به هر قیمتی او را مجاب به خرید خانه ای تعیین نمایند. در واقع وظیفه اصلی شما این است که ملکی متناسب با توانایی اقتصادی مشتری و ملاک های وی به او ارائه دهید و باید برای مشتری خانه پیدا کنید نه برعکس.

طرفداری یک جانبه در قیمت ملک اشتباهی فاحش است

بسیاری از افرادی که در این شغل مشغول به کار هستند علی رغم اینکه قیمت اصلی ملکی چیست و بدون در نظر دریافت توازن قیمت های بازار خریدوفروش ملک، قیمتی را به مشتریان اعلام می نمایند که صاحب خانه یا صاحب ملک تعیین نموده است. این عمل که بیشتر حاصل اشتغال افراد ناکارآمد و سطحی در این صنف است، باعث عدم توانایی مشتریان در خرید املاک و درنتیجه رکود این بازار می شوند. هم چنین به دلیل نوسانات پیش آمده اعتبار مشاوران املاک نیز پایین آمده و اوضاع کاملاً بر هم می ریزد. پس باید طبق سقف بازار و قیمت های عادلانه اقدام به فروش املاک کرد.

خدمت شما به مشتری باید در حد پورسانت باشد

بعضی از مشاورین املاک تنها برای دریافت حق مشاوره یا پورسانت خود، بدون اینکه هماهنگی لازم را بین خریدار و فروشنده برقرار نمایند، آن ها را پای میز معامله می کشانند و این ماجرا به ضرر یکی از طرفین تمام می گردد. در این حالت خریدار که با وعده راضی شدن مالک به قیمت کمتر به آنجا رفته است؛ به اجبار راضی به پرداخت مبلغ موردنظر فروشنده می گردد یا فروشنده مجبور می گردد ملک خود را به قیمت کمتری بفروشد. گاه نیز بدون اینکه قراردادی امضا گردد طرفین بنگاه معاملات ملکی را ترک می نمایند. هم چنین در بسیاری از موارد دیده شده است که مشاوران املاک، پس از دریافت حق مشاوره خود، کارهای قانونی و مراحل ثبت سند را انجام نداده اند و این مسئله مسائل بسیاری را به وجود آورده است.

شما به عنوان یک مشاور املاک موظف هستید پیش از روبه رو کردن طرفین قرارداد، هماهنگی های لازم را انجام داده و اطلاعات کافی را در اختیار خریدار و فروشنده قرار دهید.

تجربه کافی و مفید

زمانی که می خواهید آغاز به کارکنید، خوب است به این نکته توجه داشته باشید که سوابق کاری شما و تمام رزومه ای که برای خود درست می کنید، نقش مهمی در شغل و موقعیت شما در آینده خواهند داشت. پس اگر قصد دارید به عنوان یک فرد حرفه ای در این شغل فعالیت کنید، با دقت پیش بروید.

آشنایی کافی با تکنولوژی

در گذشته هرکسی به تکنولوژی دسترسی نداشت. اما امروزه این امر در تمام امور داخل شده است. مشاوران املاک نیز باید به فراخور شغلشان در حوزه هایی که مربوط به آن ها می گردد در این زمینه مهارت کسب نمایند تا بتوانند به عنوان یک عضو عالی در این صنف، به موفقیت برسند. به طورکلی اشتغال در یک بنگاه معاملات ملکی، کار چندان ساده ای نیست و به کسب مهارت و دقت بسیاری احتیاج دارد. اگر بخواهید وارد این شغل شوید، باید علاقه، مهارت و صبر کافی داشته باشید.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: هومینگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4025

به "مشاوران املاک معتبر چه ویژگی هایی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاوران املاک معتبر چه ویژگی هایی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید