مدال دانشور و سهمیه المپیک عسکری بهترین اتفاق دوچرخه سواری بود

به گزارش مجله هاستفا، فدراسیون دوچرخه سواری یکی از پیروز ترین فدراسیون های ورزشی در سال 93 بود که در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی هم با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز بهترین نتیجه تاریخ خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی را کسب کرد.

مدال دانشور و سهمیه المپیک عسکری بهترین اتفاق دوچرخه سواری بود

دوچرخه سواری دومین سهمیه المپیک ریو را در ورزش ایران در سال 93 کسب کرد. سهمیه ای که توسط حسین عسکری در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آمد.

خسرو قمری رئیس این فدراسیون معتقد است به 98 درصد از تقویم و اهداف سال 93 عمل کرده است.او در مصاحبه با خبرنگاران از اتفاقات خوب و بد سال 93 می گوید:

به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه سواری از عملکرد سال 93 راضی هستید؟

- علاوه بر توجه به بعد همگانی و استعدادیابی در سال 93 به بیش از 98 درصد تقویم ورزشی و اهداف خود رسیدیم. در بازیهای آسیایی بهترین نتیجه را گرفتیم و در سطح آسیا نیز مجددا به عنوان فدراسیون برتر در بخش جاده انتخاب شدیم. در بخش بهترین باشگاه قاره آسیا و رنک انفرادی نیز به پیروزیت هایی رسیدیم. در بخش مدیریت نیز جزو چهار فدراسیون برتر کشور بودیم و افتخارات زیادی در بخش های مختلف دیگر نیز کسب شد.

در انتهای سال 93 دوچرخه سواری پیروز به کسب سهمیه المپیک شد در این باره می گویید؟

- در مسابقات قهرمانی آسیا علیرغم مسائل مالی و در حالی که زیرمجموعه تصمیم گرفته بود تیم به تایلند اعزام نشود ورزشکاران ما به این رقابتها رفتند و حسین عسکری اسطوره دوچرخه سواری کشورمان توانست ضمن کسب دو مدال طلا، سهمیه المپیک ریو را نیز کسب کند. با توجه به منابع سال 93 جا دارد که از تمام مدیران باشگاه ها و روسای هیات ها و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکر کنم.

نقطه ضعفی هم در سال 93 داشتید که به فکر رفع آن باشید؟

- به هر حال نقاط ضعف همیشه ئجود دارد. باید رشته های غیرفعال را فعال کنیم.نظم ما در لیگ باید بیشتر شود و به بحث همگانی و استعدادیابی توجه بیشتری کنیم. در بخش بانوان هم در پیست و جاده برنامه خوبی داریم و با تغییر مدیریت در حوزه نایب رئیسی به دنبال عملی کردن آن هستیم.

- خودتان هم دوچرخه سواری می کنید؟

دوچرخه سواری نه ولی در هفته سه بار پیاده روی می کنم.

بهترین اتفاق سال 93 برای شما چه بود؟ بدترینش چطور؟

- کسب مدال طلای دانشور در اینچئون و کسب دو مدال حسین عسکری و در نهایت سهمیه المپیک ریو. شاید نتوان گفت بدترین اتفاق اما این حسرت را داریم که در اینچئون می توانستیم در پیست و جاده بهتر عمل کنیم.

به ملی پوشانتان حقوق می دهید؟ عیدی چطور؟

- به ورزشکارانمان حقوق نمی دهیم. بخشی از آن به دلیل مسائل مالی است و بخشی دیگر هم به این مربوط می شود که آنها خودشان در تیم باشگاهی هستند و حقوق می گیرند. متاسفانه بودجه مان هم آن قدری نیست که بتوانیم به انها عیدی بدهیم.

چه پیامی در اغاز سال 94 دارید؟

- آرزو می کنم همه مردم ایران در سال 94 در سلامت و شادی باشند و ورزش کشور نیز در سال قبل از المپیک روزهای خوش خبری را سپری کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 525

به "مدال دانشور و سهمیه المپیک عسکری بهترین اتفاق دوچرخه سواری بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدال دانشور و سهمیه المپیک عسکری بهترین اتفاق دوچرخه سواری بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید