مازندرانی ها برای نیما موسیقی می سازند، یادنامه ای برای شاعر بزرگ

به گزارش مجله هاستفا، جلال محمدی سرپرست گروه موسیقی تبری مازندران در تبادل نظر با خبرنگاران پیرامون تازه ترین فعالیت های این گروه شرح داد: هم اکنون مشغول کار روی پروژه ای به سفارش صدا و سیمای مازندران پیرامون نیما یوشیج و اشعار این شاعر بزرگ کشورمان هستیم که قرار است در قالب چند قطعه موسیقایی از رسانه ملی پخش گردد. این در حالی است که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، روز 11 دی ماه مراسم ویژه ای برای رونمایی از این پروژه انجام گرفته که در شهرستان نور برگزار می گردد.

مازندرانی ها برای نیما موسیقی می سازند، یادنامه ای برای شاعر بزرگ

وی ادامه داد: موسیقی ای که برای این پروژه در نظر گرفته ایم کاملا منطبق بر چارچوب های موسیقایی منطقه مازندران است که در برگیرنده منطقه نور به مرکز استان مازندران است، به گونه ای که ما کوشش داشتیم بدون اینکه به مفهوم لطمه ای وارد گردد لهجه ها را طوری روی موسیقی بیاوریم که طیف بیشتری از مخاطب متوجه آن ها بشوند. البته هنوز برنامه ای برای پخش ملی این پروژه موسیقایی ارزشمند نداریم اما حتم دارم اگر مخاطبان از کار رضایت داشته باشند، صدا و سیمای مرکز مازندران برای پخش سراسری آن از شبکه های مختلف تلویزیون اقدام خواهد نمود.

این نوازنده و آهنگساز با اشاره به فعالیت های دیگر گروه تبری مازندران گفت: با توجه به مسائلی که در زمینه اجرای زنده آثار موسیقایی در منطقه مازندران وجود دارد و گروه های فعال این منطقه به دلیل عدم حمایت های اقتصادی و کمبود تهیه کننده با مسائل بسیاری روبه رو هستند، از این جهت تصمیم گرفتیم فعالیت چندانی در عرصه کنسرت ها نداشته باشیم و عمده توجه مان به فراوری آلبوم باشد. بنابراین مشغول جمع آوری تعدادی از قطعات برای فراوری آلبوم جدید هستیم که آن هم مبتنی بر موسیقی منطقه مازندران است.

محمدی از تاسیس انجمن موسیقی شهرستان قائم شهر اطلاع داد و اضافه نمود: خوشبختانه با حمایت هایی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران انجام شده ما پیروز به تاسیس انجمن موسیقی قائم شهر شدیم و امیدواریم با تشکیل این نهاد بتوانیم بهتر روی برنامه هایی که برای موسیقی این منطقه داریم، فعالیت های موثری را انجام دهیم.

گروه تبری از جمله گروه های فعال حوزه موسیقی نواحی است که در 2 دهه فعالیت رسمی و حرفه ای خود در جشنواره ها و همایش ها و فستیوال های متعددی در استان مازندران و مناطق مختلف کشور شرکت نموده است. این گروه با شرکت در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در استان و کشور بارها توانسته در رشته های تکنوازی، تک خوانی و گروه نوازی پیروز به کسب دیپلم افتخار و رتبه های برتر گردد. این گروه موسیقایی در حوزه فعالیت های برون مرزی نیز برنامه های مختلفی را در کشورهای آمریکا، کانادا، بلژیک، هلند، فرانسه، انگلیس، الجزایر، ترکیه، سوئد، دانمارک، آلمان و بلاروس برگزار نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 603

به "مازندرانی ها برای نیما موسیقی می سازند، یادنامه ای برای شاعر بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندرانی ها برای نیما موسیقی می سازند، یادنامه ای برای شاعر بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید