لغو نشست آپک و تغییرات اقلیمی در شیلی به دلیل ادامه اعتراضات

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، سباستیان پینرا رئیس جمهور شیلی، گفت که با توجه به شرایط دشواری که شیلی در هفته های اخیر پشت سر گذاشته تصمیم گرفته است که نشست سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا- پاسفیک (17 و 18 نوامبر) و همچنین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی در ماه دسامبر را برگزار نکند.

لغو نشست آپک و تغییرات اقلیمی در شیلی به دلیل ادامه اعتراضات

رئیس جمهوری شیلی این تصمیم را به دلیل ادامه ناآرامی های اخیر کشورش گرفته است. بسیاری از کشورها از تصمیم شیلی شگفت زده شدند.

به گفته پینرا دولت شیلی باید فعالیت هایش را روی اجرای اصلاحات و همچنین برای پاسخگویی به خواسته های معترضان متمرکز کند.

معترضان شیلیایی خواستار استعفای سباستیان پینرا و تغییرات اساسی در سیاست های اقتصادی دولت شیلی هستند. تظاهرکنندگان به دلیل مسائل اجتماعی برای بخش های زیادی از مردم به دولت شیلی اعتراض می کنند.

روز جمعه سوم آبان (25 اکتبر) تنها در سانتیاگو، پایتخت شیلی یک میلیون نفر به خیابان آمدند تا علیه سیاست های اقتصادی دولت اعتراض کنند. اعتراض ها یک هفته پیش از آن در واکنش به افزایش بهای بلیط مترو در سانتیاگو آغاز شده بود.

رئیس جمهور شیلی درباره تصمیم خود برای لغو دو نشست مهم در کشورش گفت: تصمیم برای لغو نشست آپک و کنفرانس اقلیمی بسیار سخت بوده است زیرا ما از اهمیت آپک و کنفرانس اقلیمی برای شیلی و جهان کاملا آگاه هستیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1178

به "لغو نشست آپک و تغییرات اقلیمی در شیلی به دلیل ادامه اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو نشست آپک و تغییرات اقلیمی در شیلی به دلیل ادامه اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید