لزوم تعامل با ارکان مختلف حاکمیت برای مانع زدایی و پشتیبانی از فراوری خبرنگاران

به گزارش مجله هاستفا، با توجه به نام گذاری سال 1400 با عنوان فراوری؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری در اطلاعیه ای بیان کرد که با استفاده حداکثری از ظرفیت قانونی ستاد، مطالبه گری از دستگاه های اجرایی و تعامل با ارکان مختلف حاکمیت، برای مانع زدایی و پشتیبانی از فراوری کوشش خواهد نمود.

لزوم تعامل با ارکان مختلف حاکمیت برای مانع زدایی و پشتیبانی از فراوری خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توجه به صندلی قانونی ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری و کارگروه های استانی، این ستاد خود را مکلف می داند با استفاده از همه ظرفیت های قانونی مواد 61 و 62 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام اقتصادی، افزایش هم افزایی بین دستگاه های عضو ستاد و مطالبه گری جدی از سایر دستگاه های اجرایی، نسبت به مانع زدایی و پشتیبانی از بخش فراوری اقدام تا زمینه تحقق اهداف جهش فراوری و شعار سال را با همکاری سایر قوا و ارکان حاکمیتی فراهم کند.

در این اطلاعیه آمده است: این ستاد با برنامه ریزی منسجم و عملیاتی، در دو حوزه پشتیبانی (شامل تسهیل سازی و مشوق ها) و مانع زدایی (به ویژه در موانع بخشی و اولویت دار) اقداماتی را با همکاری سایر اعضای ستاد و دستگاه های اجرایی در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه دست همکاری سایر حوزه های حاکمیتی به ویژه مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه را به گرمی می فشارد تا در امسال موانع و مسائل این بخش را برطرف نموده و زمینه تحقق اهداف جهش فراوری و نمایان شدن آثار و برکات آن را در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور فراهم کند.

با عملیاتی شدن کمیته های تخصصی ستاد (که طی چند هفته اخیر تشکیل شده است) و با استفاده از نظرات خبرگان، فعالان بخش خصوصی و دستگاه های ذی ربط، موانعِ شناسایی شده مورد آنالیز قرار گرفته و در چارچوب قوانین موجود، تصمیمات مورد احتیاج برای برطرف آنها در کارگروه های استانی و ستاد اتخاذ می گردد.

این اطلاعیه می افزاید: با توجه به بعضی محدودیت های قانونی برای برطرف موانع، موضوعات در تعامل با بخش های مرتبط دولت و مجلس شورای اسلامی به این مراجع پیشنهاد می گردد تا با اولویتی که از سوی دولت و مجلس نیز مورد تاکید قرار گرفته، در دستور کار قرار گیرد.

برپایه این اطلاعیه، با استفاده از ظرفیت کارگروه حمایت قضایی از فراوری و سرمایه گذاری که با رویکرد بسیار مناسب قوه قضائیه و همکاری این قوه تشکیل شده است، تصمیمات مشارکتی برای حمایت قضائی از فراوری و سرمایه گذاری در این کمیته اتخاذ می گردد.

همچنین کارگروه های استانی که به ریاست استانداران تشکیل می گردد، موظف خواهند بود بر اساس اختیارات قانونی خود، مصوبه های ستاد و بخشنامه های دبیرخانه و جلب همکاری کامل همه دستگاه های اجرایی در سطح استان، نسبت به آنالیز فوری مسائل و موانع بنگاه های فراوریی در سطح استان و اتخاذ تصمیم برای حل و فصل آنها اقدام نموده و در تعامل با ستاد و دبیرخانه، از اجرای تصمیمات کارگروه اطمینان پیدا نمایند تا موضوعی در سطح بنگاه و استان بدون تصمیم باقی نماند.

بر این اساس، در این زمینه همه محدودیت های زمانی برای برگزاری جلسات کاری به منظور اتخاذ تصمیم برای حل و فصل فوری مسائل بنگاه ها برداشته می گردد و استانداران و روسای سازمان های استانی موظف هستند در صورت احتیاج، به طور مستمر و حتی روزانه نسبت به برگزاری جلسات کارگروه اقدام نمایند.

اطلاعیه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری می افزاید: به منظور شفاف سازی اقدامات دستگاه ها در اجرای مصوبه های کارگروه های استانی و همچنین پایش مستمر فعالیت کارگروه ها، سامانه ستاد در چند هفته آینده عملیاتی شده و دستگاه های اجرایی باید در برابر اجرا نشدن مصوبه های کارگروه جوابگو باشند. بر این اساس پیگیری برای حضور فعالانه دستگاه های اجرایی در کارگروه های استانی و ستاد و افزایش ضمانت اجرای مصوبه ها در دستور کار قرار داشته و اطلاع رسانی های لازم از میزان همکاری دستگاه های مجری مصوبه ها نیز انجام می گردد.

بر اساس این اطلاعیه، با توجه به ماموریت محوری ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری که منطبق با نامگذاری سال 1400 است، مطالبه گری از همه دستگاه های اجرایی به منظور اجرای قوانین تشویقی و پشتیبانی نماینده بخش فراوری، حذف موانع، تسهیل فضای فراوری و اجرای برنامه های پیش بینی شده در دستور کار قرار داشته و از همه ظرفیت های قانونی خود در این راستا استفاده خواهد نمود.

بر این اساس، انتظار عمومی فعالان اقتصادی و فراورینمایندگان، کوشش همه جانبه دستگاه ها برای برطرف موانع فراوری و پشتیبانی موثر از این مجاهدان در جنگ نابرابر اقتصادی است و ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری نیز به عنوان ستاد پشتیبان این بخش، پیگیر و مطالبه گر احقاق حقوق سرمایه گذاران و فراورینمایندگان خواهد بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7127

به "لزوم تعامل با ارکان مختلف حاکمیت برای مانع زدایی و پشتیبانی از فراوری خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تعامل با ارکان مختلف حاکمیت برای مانع زدایی و پشتیبانی از فراوری خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید