قیمت کالاها روزانه افزایش می یابد!

به گزارش مجله هاستفا، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت بسیاری از کالاها به صورت روزانه افزایش پیدا میکند. این شرایط برای مردم غیرقابل تحمل است.

قیمت کالاها روزانه افزایش می یابد!

روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص اجرایی شدن شعار جهش فراوری در امسال گفت: قرار است در جلسه آینده اولویتهای کمیسیون صنایع و معادن نوشته گردد. به طور کلی اولویتهای مجلس در حوزه مالی است و مجلس باید در بحث جهش فراوری در درجه اول کارهایی را انجام دهد. اول این که کاملا در جریان برنامه ها و استراتژی های صنعتی دولت، در صورت وجود برنامه قرار بگیرد و دوم به وظیفه نظارتی خود در راستای اجرای قوانین و همچنین تنظیم قوانین عمل کند.

عباسپور به توضیح وظیفه کمیسیون صنایع در بحث جهش فراوری پرداخت و گفت: وظیفه کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز این است که از دولت بخواهد برای فراهم کردن زمینه های جهش فراوری لایحه ای ارائه دهد و یا خود کمیسیون طرح بدهد و قوانین و مقررات مترقی در جهت تثبیت بازار کسب وکار، تنظیم و بر اجرای آن ها نظارت کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی قوانینی را که در راستای اجرایی شدن جهش است، اینگونه برشمرد: موضوع دیگری که در قالب تنظیم قوانین وجود دارد این است که قوانینی که مانع فراوری است را اصلاح کنیم. بحث دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که قوانین خوبی در زمینه جهش فراوری داریم اما دولت یا آنها را اجرا نمیکند و یا بین 15 تا 20 درصد از آن را اجرایی میکند. یکی دیگر از این قوانین، قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر است. مجلس باید نظارت کند تا این قانون به بهترین نحو به اجرا دربیاید. قانون دیگری که وجود دارد، قانون تسهیل بازار کسب و کار است و مجلس باید پیگیر گردد تا این قانون اجرا گردد و اگر جایی از آن نقص داشت، دولت به اصلاح آن بپردازد.

وی ادامه داد: قانون بعدی، قانون مبارزه با قاچاق کالا است. قاچاق کالا امروزه یکی از تهدید کننده های فراوریات داخل کشور است. ما باید پیگیر اجرایی شدن این قانون باشیم و نظارت کنیم که واردات بی رویه ای که فراوریات آن را در داخل داریم کنترل گردد و فراوری کننده مورد حمایت قرار بگیرد. کمیسیون صنایع باید به منظور کنترل بازار در محورهای مختلف به ویژه در حوزه های صنعتی اقدام کند و از وزرای مربوطه به ویژه وزیر صمت بخواهد که نقش نظارتی خود را تقویت نموده و بحث تنظیم بازار را جدی بگیرد. روزانه افزایش قیمت را در بازارهای مختلف داریم. این شرایطی که در جامعه وجود دارد غیرقابل تحمل و غیرقابل جبران برای مردم است.

روح الله عباسپور با اشاره به این که مجلس باید اطلاعات خود را از شرایط فراوری در کشور افزایش دهد، اضافه نمود: مجلس باید اطلاعات خود را از اتاق بازرگانی، سازمان بخش خصوصی و دستگاه های دولتی ذیربط بگیرد و برای برطرف مشکلاتی که پیش روی صنعت است، اقدام کند. قرار است مجلس با توجه به شرایط ویژه روزهای اخیر بیشتر از این که صحن محور باشد، به صورت کمیسیون محور عمل کند تا تحولی در جامعه به وجود بیاید.

وی در خاتمه تاکید نمود: دولت میدان دار اصلی فراوری در کشور است و مجلس میتواند به دولت تکلیف کند و در یک اقدام نظارتی، دولت را در ریل قانونی قرار بدهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4548

به "قیمت کالاها روزانه افزایش می یابد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت کالاها روزانه افزایش می یابد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید