قرار است چشمه های باداب سورت نابود شوند؟

به گزارش مجله هاستفا، چشمه های باداب سورت ایران در استان مازندران قرار گرفته است. با وجود انبوه گردشگران بازدیدکننده از باداب سورت، این منطقه عاری از هر گونه مانع جداکننده، حصار، نگهبان و حتی یک تابلوی اطلاعات یا هدایت یا هشداردهنده است که نشان گر بی توجهی شگفت آور مسئولان است.

قرار است چشمه های باداب سورت نابود شوند؟

باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت اثر است. چشمه های باداب سورت در سال 1387 به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران ثبت شد.

در سال 1387، کوه دماوند، چشمه های باداب سورت و سرو ابرکوه به عنوان سه اثر طبیعی توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت شدند.

چشمه های باداب سورت بعد از چشمه پامو کاله ترکیه به عنوان دومین چشمه آب شور دنیا است.

چشمه های باداب سورت ایران در بلندای 1841 متری از تراز دریا در استان مازندران قرار گرفته است.

با وجود انبوه گردشگران بازدیدکننده از باداب سورت، این منطقه عاری از هر گونه مانع جداکننده، حصار، نگهبان و حتی یک تابلوی اطلاعات یا هدایت یا هشداردهنده است که نشان گر بی توجهی شگفت آور مسئولان است.

اگرچه دیدن چشمه باداب سورت به عنوان یکی از آثار طبیعی ملی توصیه می گردد، اما گردشگران باید رفتاری از خود بروز دهند که از ادامه فرایند تخریب این اثر تاریخی طبیعی جلوگیری گردد.

این چشمه توسط سازمان میراث فرهنگی در سال 1387 پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

منبع: میزان

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: چمدان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2070

به "قرار است چشمه های باداب سورت نابود شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار است چشمه های باداب سورت نابود شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید