فیلم ، چگونه یک ژورنال بولت درست کنیم؟ ، راهکارهایی برای تهیه دفتر برنامه ریزی شخصی

به گزارش مجله هاستفا، ژورنال بولت یک دفتر برنامه ریزی شخصی است که به شما در دنبال کردن اهداف کوتاه مدت و بلندمدت کمک می کند. شما ژورنال بولت خود را بر اساس ماه، هفته و سال به بخش های مختلفی اختصاص می دهید و از آنجا آنچه را باید انجام شود دنبال می کنید. همچنین می توانید رویدادهای مهم را از طریق آن پیگیری کنید.

فیلم ، چگونه یک ژورنال بولت درست کنیم؟ ، راهکارهایی برای تهیه دفتر برنامه ریزی شخصی

به گزارش خبرنگاران به نقل از wikihow، در حالی که شروع ساختن یک ژورنال بولت می تواند گیج کننده به نظر برسد، با کمی صبر و انرژی می توانید یک دفتر برنامه ریزی شخصی تهیه کنید که راهی عالی برای سازماندهی کارها و برنامه هایتان است.

  • نکات اولیه

1- دفتر مناسب انتخاب کنید. برای تهیه ژورنال بولت نیازی به دفترهای فانتزی ندارید. دفتری انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را با خود حمل کنید. نیازی به دفتری که بخش بخش شده است ندارید، زیرا خودتان می توانید این دفتر را آماده کنید.

می توانید آن را کمی شخصی سازی کنید. برای مثال، اگر عاشق رنگ آبی هستید، یک دفتر آبی بخرید. می توانید از دفترهای نقطه دار، مشبک و یا دفترهای بی خط استفاده کنید.

2- یک فهرست تهیه کنید. دفتر خود را شماره گذاری کنید. تهیه فهرست به شما کمک می کند تا بدانید هر بخشی در چه صفحه ای است. 2 صفحه اول دفتر فهرست شما خواهد بود. برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید نوشتن فهرست در بالای هر 2 صفحه است.

می توانید با اتوماتیک یا مداد و رنگ انتخاب شده خود بنویسید. با این حال متنی که با اتوماتیک نوشته شده باشد بهتر دیده می شود و رنگ های تیره معمولاً راحت تر خوانده می شوند.

3- برنامه آینده خود را بنویسید. با نوشتن برنامه آینده خود چشم اندازی برای کارهایی که باید طی 6 ماه آینده انجام دهید برای شما ایجاد می شود. این برنامه شامل تفکیک ماه به ماه برنامه ها، کارها و اهداف خواهد بود. برای شروع، صفحه خود را 3 قسمت کنید. از یک خط کش استفاده کنید و 3 خط مستقیم در طول صفحه بکشید و با کشیدن یک خط در عرض 6 بخش درست کنید.

4- نام 6 ماه آینده را در هر بخش بنویسید. برای مثال، اگر شما می خواهید برای سال جدید ژورنال بولت خود را آماده کنید، فروردین را در کادر اول، سپس اردیبهشت و ماه های بعدی را بنویسید.

شماره صفحه را در گوشه هر صفحه بنویسید.

5- برنامه ماهانه خود را تهیه کنید. به فهرست خود برگردید و برنامه ماهانه خود را به آن اضافه کنید. نام ماه های پیش رو را در این فهرست بنویسید. در سمت راست صفحه شماره روزهای هر ماه را بنویسید. مخفف روزهای هفته را هم کنار شماره ها بنویسید. در قسمت چپ صفحه لیست کارهایی را که در هر روز می خواهید انجام دهید بنویسید. همچنین فهرستی از اهدافی که امیدوارید در این ماه کامل کنید؛ صورت حساب هایی که باید پرداخت کنید یا کارهایی که عقب انداخته اید و باید انجام شوند.

6- فهرست خود را به روز کنید. وقتی کارتان تمام شد، شماره صفحه را در گوشه هر صفحه بنویسید. به فهرست خود برگردید و گزارش ماهانه خود را به فهرست خود اضافه کنید. برای مثال، برنامه ماه آبان صفحه های 3-4.

7- یک برنامه روزانه اضافه کنید. به صفحه خالی بعدی بروید و تاریخ امروز را در بالای صفحه بنویسید. هر آنچه باید امروز انجام دهید، کارهایی که کرده اید و هر چیز دیگری را که امروز اتفاق افتاده است بنویسید. وقتی روز به خاتمه رسید، برای رفتن به روز بعد زیر آن خطی بکشید.

ژورنال بولت یک دفتر خلاصه است، بنابراین از جملات کوتاه و ساده استفاده کنید. برای مثال ننویسید امروز به دامپزشک زنگ زدم تا در مورد واکسیناسیون گربه، از جمله واکسن های هاری صحبت کنیم؛ در عوض، به سادگی بنویسید با دامپزشک در مورد واکسن هاری گربه صحبت شد.

  • دفتر خود را شخصی کنید

1- از نشانگرها استفاده کنید. در مورد ایجاد نشانگرها قوانینی وجود ندارد و آنها را خود شما می سازید و تعریف می کنید. می توانید کارهایتان را دسته بندی کنید؛ مانند سرکار، مدرسه، قبض ها، پروژه های شخصی، تفریح و غیره. هر کاری باید یک نشانگر متفاوت داشته باشد که نوع آن کار را نشان می دهد.

برای مثال، کارهایی را که دوست دارید انجام دهید با یک ستاره معین کنید. کارهای واجب را با یک نقطه ساده گلوله نشان داده و تفریحات را با یک فلش. پرداخت قبض ها را می توان با یک علامت دلار کوچک نشان داد و کارهای شخصی را می توان با قلب معین کرد.

وقتی اهداف خود را در تقویم روزانه خود پیگیری می کنید، از نشانگرهای خود استفاده کنید.

2- اهداف ماهانه خود را گروه بندی کنید. به جای داشتن یک لیست درهم از اهداف خود، همه کارهایی را که باید انجام دهید، سازماندهی کنید. کارهای خود را بر اساس نوع آنها تفکیک کنید. برای مثال، می توانید اهدافی مانند کاهش وزن و تناسب اندام، کارهای ضروری و کارهایی را که دوست دارید انجام دهید به تفکیک بنویسید.

کارها را زیر دسته بندی مربوط به خود یادداشت کنید. برای مثال، در مورد کاهش وزن و تناسب اندام، می توانید چیزی مانند این را بنویسید: این ماه 12 بار به سالن ورزشی بروم.

3- کالکشنی از کارهایی را که در یک لیست هستند تهیه کنید. این کالکشن فهرست گسترده ای از کارهایی را که می خواهید در طول یک سال انجام دهید دربرمی گیرد. برای مثال، کالکشن ها می توانند شامل کتاب هایی باشند که می خواهید بخوانید، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ای که می خواهید ببینید، دستور غذاها یا چیزهای ساختنی ای که می خواهید امتحان کنید و غیره. خوب است که صفحه کالکشن خود را از ایده هایی پر کنید که جالبند و شما را سر ذوق می آورند تا زمانی که نیاز به انگیزه دارید، به آن مراجعه کنید.

برای مثال، اگر همکارتان کتابی پیشنهاد می کند، آن را در قسمت کتاب هایی که باید بخوانید در صفحه کالکشن خود بنویسید. سپس هنگام انتخاب یک کتاب جدید، برای یادآوری به این بخش برگردید.

4- برنامه های روزانه ای را که برای شما مهم هستند بنویسید. همزمان با پیگیری برنامه خود، برنامه ها را طبق اولویت یادداشت کنید. تهیه بولت ژورنال تا حد زیادی به همین دلیل است. بولت ژورنال شما لازم نیست خیلی حرفه ای باشد. شما حتی می توانید لحظه هایی را ضبط کنید که باعث لبخند زدن شما شده اند؛ مثلا اینکه دوستم هنگام استراحت ناهار برای من قهوه آورد.

به یاد داشته باشید برای پر کردن دفتر خود از نشانگرهای شخصی استفاده کنید.

  • به طور منظم از دفتر خود استفاده کنید

1- روی هر کاری که انجام داده اید خط بزنید. هر بار که کاری را تمام کردید، به صفحه ماهانه خود برگردید و روی آن کار خط بکشید. این کار می تواند به شما کمک کند تا آنچه را انجام داده اید و آنچه را باید برای یک ماه معین انجام دهید پیگیری کنید.

2- کارهای مهم ناتمام را به ماه آینده منتقل کنید. در خاتمه هر ماه، گزارش ماهانه و روزانه خود را مرور کنید. ببینید کدام کارها را انجام داده اید و کدام کارها هنوز هم باید انجام شوند. یک گزارش جدید ماهانه و روزانه تنظیم کنید، به روشی که قبلاً انجام داده اید. کارهای ناتمام را به برنامه بعدی منتقل کنید.

با این حال، نیازی به انتقال همه کارهای خود به ماه آینده ندارید. اگر کاری را دیدید که دیگر ارزش وقت گذاشتن ندارد یا برای تکمیل آن خیلی دیر است، از آن عبور کنید. این کار به شما کمک می کند تا با کم کردن کارهای غیرضروری، سازمان یافته بمانید.

3- اهداف بلندمدت را به برنامه آینده اضافه کنید. همان طور که به گزارش روزانه و ماهانه خود در یک ماه گذشته نگاه می کنید، ببینید کارهای طولانی مدت شامل چه مواردی است. برای مثال، اگر شما در حال کار روی خاتمه نامه کارشناسی ارشد هستید، به احتمال زیاد این کار در برنامه های آینده شما هم خواهد بود. این موارد را در صورت لزوم به برنامه آینده خود اضافه کنید. برای مثال، خاتمه نامه خود را به اهداف کوچک تقسیم کنید و آنها را در برنامه آینده خود قرار دهید.

می توانید لیستی تهیه کنید مانند پروژه های سالانه و هنگام بررسی هر یک از برنامه های ماهانه، به این لیست بروید. این کار اهداف کوتاه مدت را در مورد پروژه های طولانی مدت که باید هر ماه اضافه کنید به شما یادآوری می کند.

برای مثال، اگر برای یک هدف بلندمدت 30 دقیقه بدون توقف کار می کنید، به مدت یک ماه، می توانید بنویسید: زمان اجرا را 15 دقیقه افزایش بده.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4366

به "فیلم ، چگونه یک ژورنال بولت درست کنیم؟ ، راهکارهایی برای تهیه دفتر برنامه ریزی شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، چگونه یک ژورنال بولت درست کنیم؟ ، راهکارهایی برای تهیه دفتر برنامه ریزی شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید