فواید شگفت انگیز کدو تنبل برای سلامتی

به گزارش مجله هاستفا، کدو تنبل به رغم داشتن خواص زیاد، بسیار کم کالری است. دانه های درون کدو تنبل هم خوراکی هستند. تخمه کدو که از همین دانه ها تهیه می گردد، به صورت تنقلات به مصرف می رسد.

فواید شگفت انگیز کدو تنبل برای سلامتی

به گزارش ایسنا، دانه های خوراکی یا تخم کدو نیز مزایای زیادی دارد. این دانه ها سرشار از آنتی اکسیدان و حاوی مواد معدنی زیادی هستند که بدن برای سلامت مطلوب به آن ها احتیاج دارد. در ادامه به بعضی دیگر از فواید این میوه خواهیم پرداخت.

* همچون هویج و سیب زمینی شیرین، کدو تنبل سرشار از بتاکاروتن است. بدن شما این آنتی اکسیدان را به ویتامین A تغییر می دهد. انسان برای برای دید بهتر، دفع میکروب ها و عملکرد سیستم فراوری مثل به ویتامین A احتیاج دارد. بعلاوه این ویتامین به سلامت قلب، ریه ها، کلیه ها و سایر اندام ها نیز یاری می نماید.

* یک فنجان کدو تنبل می تواند 200 درصد از ویتامین A توصیه شده روزانه شما را تامین کند. ویتامین A به شما یاری می نماید چشمانی سالم داشته باشید و به خصوص در شرایطی که نور کم است، واضح تر ببینید.

* ویتامین A موجود در کدو تنبل به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مانند سرطان ریه یا پروستات نیز یاری می نماید.

* کدو تنبل علاوه بر بتاکاروتن، ویتامین C، ویتامین E، آهن و فولات نیز دارد که همگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شوند. کدو تنبل بیشتر در رژیم غذایی شما، می تواند به سلول های ایمنی شما یاری کند بهتر عمل نمایند تا میکروب ها را دفع نموده و بهبود زخم را تسریع نمایند.

* رنگ نارنجی غنی کدو تنبل نیز نشانه آن است که این میوه مملو از پتاسیم است و برای کاهش فشار خون بسیار مهم است. دانه های کدو تنبل بدون نمک نیز مملو از مواد معدنی و استرول های گیاهی هستند که سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش می دهند و به پایین نگه داشتن اعداد فشار خون نیز یاری می نمایند.

* مطالعات نشان می دهد که سطوح بالاتر پتاسیم می تواند خطر سکته مغزی، سنگ کلیه و دیابت نوع دو را کاهش دهد. پتاسیم بعلاوه ممکن است تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش دهد و سلامت استخوان شما را تقویت کند.

* کدو تنبل در عین حال سرشار از فیبر و کم کالری است. اگر در پی راهی سالم برای سیر کردن خود هستید، کدو تنبل غنی از مواد مغذی و انتخاب خوبی است. افزایش فیبر در رژیم غذایی شما نیز به سلامت دستگاه گوارش یاری می نماید.

* تخم کدو نیز سرشار از تریپتوفان، اسید آمینه ای است که به ساخت ماده شیمیایی به نام سروتونین یاری می نماید. سروتونین علاوه بر ایجاد احساس خوب در شما، نقش کلیدی در بهبود کیفیت خواب نیز دارد.

* قدرت آنتی اکسیدانی بتاکاروتن موجود در کدو تنبل با اثرات پیری روی پوست شما نیز مبارزه می نماید. بعلاوه به کاهش التهاب یاری می نماید که در نهایت پوست و بدن شما را شاداب تر نگه می دارد.

* با افزایش مصرف فیبر، احتمال بیماری قلبی شما کاهش می یابد. ویتامین A و پتاسیمی که با اضافه کردن کدو تنبل به رژیم غذایی خود دریافت می کنید نیز در سلامت قلب نقش دارند.

می توان کدو تنبل را به صورت سوپ، هوموس، پوره و ... استفاده کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 12385

به "فواید شگفت انگیز کدو تنبل برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید شگفت انگیز کدو تنبل برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید