فرایند استیضاح رئیس جمهور قرقیزستان آغاز شد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نمایندگان مجلس قرقیزستان امروز چهارشنبه فرایند استیضاح سورنبای جینبکوف (Sooronbay Jeenbekov) رئیس جمهور این کشور را آغاز کردند.

فرایند استیضاح رئیس جمهور قرقیزستان آغاز شد

بر اساس اعلام این خبرگزاری، تصمیم مجلس قرقیزستان در خصوص برکناری رئیس جمهور این کشور باید با اکثریت نمایندگان اتخاذ شود. همچنین این موضوع، مستلزم نتیجه گیری کمیسیون ویژه ای است که توسط مجلس تشکیل شده است.

مطابق با قوانین این کشور، برکناری رئیس جمهور از تصدی خود باید با اکثریت حداقل دو سوم تعداد نمایندگان و حداکثر 3 ماه پس از طرح اتهام علیه رئیس جمهور تصویب شود. اگر در این مدت تصمیمی اتخاذ نشود، اتهام منتفی تلقی می شود.

گفتنی است، در پی اعتراضات گسترده به نتیجه انتخابات مجلسی در قرقیزستان، مجلس این کشور دیروز سه شنبه چهره مخالف دولت یعنی سدیر جباروف (Sadyr Zhaparov) را به عنوان نخست وزیر معرفی کرد؛ همچنین، میکیتیبک عبدیلدایف رئیس جدید مجلس قرقیزستان اعلام نمود: کوباتبک بورونوف نخست وزیر از سِمت خود استعفا داده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5317

به "فرایند استیضاح رئیس جمهور قرقیزستان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند استیضاح رئیس جمهور قرقیزستان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید