فحاشی به احمد نوراللهی و جایگاه خانواده حجازی

به گزارش مجله هاستفا، حیف است که بازیکن محجوبی چون او آماج دشنام ها قرار بگیرد. مگر در این آشفته بازار چند نفر مثل او داریم؟ اگر داشتیم که این همه مدهوش رفتار و گفتار شیخ دیاباته نمی شدیم!

فحاشی به احمد نوراللهی و جایگاه خانواده حجازی

خبرنگاران؛ احسان محمدی- انتشار ویدئویی که نشان می دهد یکی از حاضران در جمع خانواده ناصر حجازی دروازه بان اسطوره ای استقلال، به احمد نوراللهی فحاشی می کند بازخوردهای متفاوتی داشت. همسر مرحوم حجازی عذرخواهی کرد و گفت یکی از مهمانان این کار را کرده. هواداران پرسپولیس هم با انتشار استوری قدیمی نوراللهی که در آن درگذشت اسطوره استقلال را تسلیت گفته بود وارد همان جدال قدیمی شدند: مکتب باشگاه ما، مکتب باشگاه شما!

پیش از این نیز نحوه شادی علی ضیا در یک دورهمی بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال چنین موجی آفرید و مجری جوان با دسته گل رفت و عذرخواهی کرد و ... امری که نشان می دهد دیگر با وجود گوشی های همراه و شبکه های اجتماعی هر روز حریم خصوصی لاغرتر می شود و هیچ جا در امان نیستیم. برخی البته از این اتفاق راضیند و می گویند اینطور سریع تر نقاب های آدم ها می افتد و باید راضی بود.

شاید اگر این جسارت خطاب به بازیکن دیگری بود این همه بازخورد نداشت اما احمد نوراللهی در این سال هایی که او را می شناسیم بازیکن محترم و فروتنی نشان داده است. می گفتند پیراهن شماره 8 پرسپولیس را هر کس تن کند یاغی می شود. پیراهن معمولی ها نیست. از حسین کلانی و ناصر محمدخانی بگیر تا مرتضی کرمانی، مجتبی محرمی، مهدی هاشمی نسب و علی کریمی. هر کدام از آنها تا امروز آنقدر ماجرا ساخته اند که می شود کتاب شماره 8 جنجالی های قرمز را نوشت. اما احمد نوراللهی یک 8 متفاوت شد.

وقتی از آزادشهر آوردیمش یزد هنوز نوجوان بود. توی خوابگاه فولاد یزد می خوابید. حرف گوش کن، مطیع و آماده برای تمرین. هر وقت صدایش می کردیم آماده بود. بهانه نمی آورد. با آنکه در آن سن دوری از خانواده و زندگی مستقل دشواره ولی یادم نمیاد حتی یک بار به چیزی اعتراض کرده باشه. شاید همون دوران احمد نوراللهی امروز رو ساخت. بالاخره هم داماد یزدی ها شد. اینها را عباس کلانتری از مربیان پایه یزد می گفت. بخشی از زندگی کمتر دیده شده شماره 8 جدید پرسپولیس که این پیراهن را بالاخره رام کرد. دست کم تا امروز!

با آنکه او در دیدار مقابل استقلال با آن نوراللهی قبل فاصله داشت و پنالتی اول را هدر داد و زمینه ساز شکست پرسپولیس شد اما پرسپولیسی ها کنارش ایستاده اند و می گویند نه اشک هایش بعد از خداحافظی از پرسپولیس و پیوستن به تراکتور برای گذراندن خدمت سربازی را از یاد برده اند و نه جنگندنی اش در میانه میدان را.

شاید کمی عجولانه باشد اما احمد نوراللهی را می شود جزو آن دسته بازیکنانی قرار داد که ژن پرسپولیس را دارند. او را از کشف های علی دایی می دانند. از فولاد یزد به پرسپولیس پیوست و یکی از پسران مورد اعتماد برانکو شد. بازیکنی که تمام رده های سنی ملی فوتبال ایران را گذرانده است خیلی هیاهو ندارد، در میانه میدان به تیم ریتم می دهد و هر وقت در غیاب بزرگان بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته است با آرامش و مسئولیت پذیری تیم را روی دوش گرفته است.

بازیکنی که هم کی روش به او اعتماد داشت و هم ویلموتس، برانکو و کالدرون حالا در تیم یحیی گل محمدی یک مهره باتجربه به شمار می رود. او در 26 سالگی در فوتبال ایران به سن پختگی رسید. کافی است یادمان بیاید که علی دایی در این سن به تیم ملی دعوت شد و وحید امیری هم در همین سن و سال تازه دیده شد! اما نوراللهی با قامت کشیده، شوت های غافلگیرکننده و توانایی سرزنی از خود یک هافبک با استانداردهای متفاوت ساخته است. بازیکنی کم حاشیه که هرگاه دوربین تلویزیون نمای بسته ای از او را نشان می دهد دانه های درشت عرق روی سر و صورتش دیده می شود. احمد نور نه با فریادها و اعترا ض ها و خودنمایی ها در دنیای مجازی و خطاها و کارت های غیرضروری در زمین، بلکه با دویدن، جنگیدن و تاثیرگذاری مثبت، تعصب و عشق اش به پرسپولیس را نشان می دهد. جایی که همه می بینند شماره 8 تیم برازنده اش است.

همه آنها که در یک محفل خصوصی یا ورزشگاه ها فوتبال دیده اند می دانند متاسفانه ما در لحظه خشم خیلی سریع به واژه های چرکین می رسیم. گفتار آن فرد در محفل خانواده حجازی به هیچ وجه قابل دفاع نیست و ساختن هر توجیهی برایش از زشتی کار کم نمی کند. خانواده حجازی باید بیش از هرکسی از برند محترم او در نزد افکار عمومی مراقبت کنند. اما این اتفاق شاید باعث شد تا یک بار دیگر بسیاری از ما در مورد شخصیت محترم احمد نوراللهی حرف بزنیم.

حیف است که بازیکن محجوبی چون او آماج دشنام ها قرار بگیرد. مگر در این آشفته بازار فوتبال چند نفر مثل او داریم؟ اگر داشتیم که این همه مدهوش رفتار و گفتار شیخ دیاباته نمی شدیم!

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4953

به "فحاشی به احمد نوراللهی و جایگاه خانواده حجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فحاشی به احمد نوراللهی و جایگاه خانواده حجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید