ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل در حوزه پوشاک وجود دارد

به گزارش مجله هاستفا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ایران در بخش پوشاک 500 هزار شغل، در ترکیه 2 میلیون شغل وجود دارد و در بنگلادش نیز 20 میلیون نفر مشغول کار هستند، گفت: ما در پوشاک خصوصا پوشاک غیر رسمی ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل دیگر را نیز داریم و امیدواریم با سرمایه گذاری در سه سال آینده به نتیجه برسیم.

ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل در حوزه پوشاک وجود دارد

به گزارش خبرنگاران، علی ربیعی در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه زنان و فراوری ملی در جمع خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه زنان سرپرست خانوار یا حامیان زنان سرپرست خانوار حضور دارند که این افراد یا در خانه یا در کارگاه های کوچک محصولاتی را فراوری می نمایند که به واسطه پشتیبانی بزرگ، بازار فروش آنها نیز پیدا شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ما این است که در هر استان با یاری استانداری ها از شنبه تا آدینه بازارها را برای کارهای خانگی سامان دهیم که افراد بتوانند محصولاتشان را عرضه نمایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: امروز در این نمایشگاه می بینیم که بعضی از این محصولات ارزش صادراتی دارند و قیمت های آنها نیز مناسب است همچنین بعضی از محصولات نیز با برندهای خارجی قابل رقابتند.

ربیعی همچنین به صنعت زیورآلات اشاره نمود و گفت: 85 درصد زیورآلات ما از کشورهای چین، تایلند و آسیای جنوب شرقی وارد می گردد. در صورتی که سنگ های بسیار خوبی در ایران وجود دارد و افراد ماهری نیز در این عرصه هستند اما مشکل ما در زیورآلات طراحی آن است.

وی ادامه داد: ما طراحان خوبی در بخش زیورآلات نداریم اما بازار مناسبی داریم. بر همین اساس کارشناسان بین المللی طراحی زیورآلات را دعوت کردیم و مربیانی را نیز تربیت نموده ایم.

ربیعی در سرانجام صحبت هایش توضیح داد: این مربیان به سطح استان ها می فرایند و فکر می کنم در حوزه هایی مانند زیورآلات می توانیم با فراوریات خودمان حداقل در یک سال و نیم 200 هزار شغل به وجود آوریم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1621

به "ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل در حوزه پوشاک وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل در حوزه پوشاک وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید