صندوق 30 هزار میلیارد تومانی معدنی در بورس تشکیل می گردد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، قائم مقام ایمیدرو از شکل گیری یک صندوق مشترک با سرمایه 30 هزار میلیارد تومان بین شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی برای بازارگردانی و حفظ و ثبات سرمایه های ایمیدرو در بورس اطلاع داد.

صندوق 30 هزار میلیارد تومانی معدنی در بورس تشکیل می گردد

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، عباس نعیمی در نشستی با مدیران اقتصادی شرکت های عظیم بخش معدن و صنایع معدنی، الزام افزایش سرمایه شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته به این سازمان را حداکثر تا دو ماه آینده مورد تاکید قرار داد.

به گفته وی، با توجه به فرایند حمایتی شرکت های بورسی و حفظ اعتماد عمومی، انتظار می رود تا خاتمه سال جاری، فرایند شاخص بورس رشد مناسبی داشته باشد.

قائم مقام ایمیدرو با اشاره به ایجاد یک کمیته دائمی در ایمیدرو با حضور شرکت های عظیم معدن و صنایع معدنی در حوزه بورس توضیح داد: این کمیته در صورت افت بیش از 10 درصدی ارزش بازار گروه، جلسات فوق العاده تشکیل خواهد داد و باید کیفیت اطلاع رسانی در زمینه شرایط عملکرد و چشم انداز سودآوری بنگاه ها در کدال بهبود یابد.

وی با اشاره به فرایند شاخص بورس در سال 99 گفت: این فرایند در تاریخ 31 خرداد سال جاری با یک میلیون و 270 هزار واحد رکورد جدیدی ثبت کرد و این رشد شتابان در تاریخ 20 مرداد هم به اوج خود یعنی 2 میلیون و 78 هزار واحد رسید.

نعیمی اضافه کرد: 21 مرداد این شاخص آغاز به سقوط کرد و حمایت نخست ایمیدرو در یک میلیون و 800 هزار واحد موثر نبود، اما حمایت قوی دوم در محدود یک میلیون و 600 هزار واحد، فرایند را تغییر داد و شاخص بورس برگشت و رو به افزایش گذاشت.

در این نشست مسئولان اقتصادی شرکت های فولاد مبارکه، فولاهرمزگان، مس، گل گهر، چادرملو و فولاد خراسان حضور داشتند و در آن، تصمیم های لازم برای تداوم حمایت های شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی از بورس اتخاذ شد.

منبع: روزنامه اطلاعات

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4997

به "صندوق 30 هزار میلیارد تومانی معدنی در بورس تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق 30 هزار میلیارد تومانی معدنی در بورس تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید