سورپرایز تیم ملی ایران برای بحرین؟

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، بازی نه چندان منسجم تیم ملی ایران در اولین ملاقات مرحله برگشت انتخابی جام جهانی باعث شده تا از تقابل با هنگ کنگ تعابیر مختلفی گردد؛ عده ای این سبک بازی را حاصل بی برنامگی و سردگمی توصیف نموده و عده ای دیگر نیز از آن به عنوان حربه ای یاد کردند تا دست تیم ملی رو نگردد.

سورپرایز تیم ملی ایران برای بحرین؟

در واقع از بازی نه چندان خوب ایران در تقابل با هنگ کنگ اینطور برداشت شده که گویی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران، نخواسته دست تیمش برای بازی سرنوشت ساز با بحرین رو گردد. ولی آیا واقعا چنین است؟ یعنی قرار است دراگان اسکوچیچ برای بازی بحرین سورپرایز داشته باشد؟

به گزارش خبرنگاران، اگر فرض بر این باشد که دراگان سورپرایز دارد خیلی بعید است که این چنین سورپرایزی باعث غافلگیری تیم رقیب گردد؛ شاید اگر قرار باشد خط به خط درباره این سورپرایز احتمالی حرف زد، بگردد راحت تر درباره اش به نتیجه رسید. در خط دروازه که تغییری رخ نخواهد داد و ایران با علیرضا بیرانوند به مصاف رقیب خواهد رفت. خط دفاعی شاید اولین نقطه ای باشد که دراگان بخواهد در آن دست ببرد؛ اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این تغییر حاصل نارضایتی سرمربی است و بحث سورپرایز کردن رقیب را ندارد. گلی که ایران از هنگ کنگ خورد با ارسال از سمت راست خط دفاعی و بعد یک ضربه سر روی نقطه پنالتی بود. پس اگر صادق محرمی بیرون گذاشته گردد و یا مرتضی پورعلی گنجی به قلب خط دفاعی ایران اضافه گردد این مورد دلایل فنی دارد و ردی از سورپرایز کردن بحرین در آن دیده نمی گردد.

در خط هافبک هم نمی تواند زیاد به دنبال تغییر بود؛ یعنی نمی گردد انتظار داشت با احتساب بازیکنانی که به عنوان یار ذخیره در بازی نخست، در این خط به میدان فرستاده شدند، چهره جدیدی به این ترکیب اضافه گردد.

در نهایت در خط حمله فقط یک احتمال وجود دارد و آنهم ورود مهدی قایدی است؛ بازیکنی که با تکنیک و سرعتش می تواند خط دفاعی بحرین را آزار دهد. با این حال سوال اصلی این است که دراگان کدام یک از ستاره های خط حمله اش که هرکدام از بهترین ها در پست خود هستند را بیرون می کشد؟

به گزارش خبرنگاران، پر واضح است که از لحاظ نفری اگر قرار باشد دراگان ترکیب را به هم بریزد دستش زیاد برای ایجاد تغییر باز نیست، ولی اگر بخواهد با تغییر سیستم، رقیب را تا حدودی غافلگیر کند شاید در این زمینه موفقیتی نصیبش گردد. مثلا استفاده از سیستم 3-4-3 به جای 1-3-2-4 یا 2-4-4؛ مشخصا استفاده از سیستم سه دفاعی آنهم در حالی که دراگان می داند اگر بحرین به گل برسد، کار سخت می گردد ریسک زیادی دارد؛ اینجاست که دیگر، هنر او کادر فنی اش باید به کار بیاید تا ایران مهمترین بازی این روزهایش را با کسب سه امتیاز به خاتمه ببرد. پرواضح است که تصمیم گیری اشتباه در این مورد، بیش از آنکه باعث غافلگیری رقیب گردد ممکن است موجبات سورپرایز کردن خودی ها را فراهم آورد!

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7704

به "سورپرایز تیم ملی ایران برای بحرین؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سورپرایز تیم ملی ایران برای بحرین؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید