سهمیه بندی بنزین به ونزوئلا رسید

به گزارش مجله هاستفا، نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا گفت که قیمت بنزین در این کشور از ابتدای ژوئن افزایش خواهد یافت.

سهمیه بندی بنزین به ونزوئلا رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در یک تغییر تاریخی پس از چند دهه عرضه بنزین به قیمت تقریبا مجانی، هر لیتر بنزین از روز دوشنبه در جایگاههای سوخت سراسر ونزوئلا 5000 بولیوار معادل 2.5 سنت آمریکا فروخته خواهد شد. در 200 جایگاه هم بنزین به قیمت گرانتر 50 سنت آمریکا در هر لیتر فروخته می شود. سهمیه بنزین هر خودرو به 120 لیتر در هر ماه محدود خواهد شد.

مادورو در سخنانی در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا اظهار داشت: هموطنان عزیزم این یک جنگ سخت است. آمریکا هر شرکتی که برای ونزوئلا بنزین می آورد، مجازات می کند.

طارق ال ایسامی، وزیر نفت ونزوئلا که در کنار مادورو حضور داشت، اظهار کرد: دیزل که سوخت مورد استفاده صنایع و تولید برق در نیروگاهها است، همچنان یارانه 100 درصدی خواهد داشت. شرکت نفتی دولتی PDVSA قادر خواهد بود تقاضای خودروهای کشور را تامین کند.

این خبر همزمان با ورود نفتکشهای ایرانی حامل 1.5 میلیون بشکه بنزین به ونزوئلا که با کمبود شدید بنزین روبروست، اعلام شده است.

اصلاح سیستم توزیع بنزین در ونزوئلا به منزله یک تغییر اساسی در فرهنگ این کشور و کاهش نفوذ دولتی بر داراییهای مرکزی است. اگرچه شرکت PDVSA با افزایش قیمت بنزین، می تواند میلیونها دلار ضرری که در یارانه های سنگین متحمل می شود را جبران کند، اما افزایش قیمت بنزین موضوع حساسی برای این کشور آمریکای لاتین است. زمانی که قیمتها در سال 1989 افزایش داده شد، کاراکاس به صحنه شورشهای خشونت آمیز تبدیل شد.

دولت ونزوئلا در سال 2018 طرح مشابهی را اظهار داشت اما این طرح دنبال نشد و سپس یک کارت بانکی و سهمیه خودرو برای کسانی که متقاضی دریافت بنزین یارانه ای هستند صادر شد که به گفته مادورو، هر دو این بار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مردم ونزوئلا بدنبال کمبود شدید بنزین، در برخی از نقاط این کشور برای دریافت بنزین ساعتها و حتی روزها در نوبت می ایستند. کسانی که می توانند پول بیشتری پرداخت کنند هر لیتر بنزین را در بازار سیاه چهار دلار خریداری می کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4143

به "سهمیه بندی بنزین به ونزوئلا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه بندی بنزین به ونزوئلا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید