سخنگوی دولت: اینترنت ماهواره ای تهدید نیست، ضرورت است

به گزارش مجله هاستفا، سخنگوی دولت اینترنت ماهواره ای را ضرورت عصر اقتصاد دیجیتال بیان کرد و گفت: هر شرکت بین المللی برای ارائه خدمات می تواند پس از اخذ مجوز، در ایران خدمت رسانی کند و دولت نگاه تهدید محوری به این فناوری ندارد.

سخنگوی دولت: اینترنت ماهواره ای تهدید نیست، ضرورت است

علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص نظر دولت درباره دسترسی مردم ایران به اینترنت ماهواره ای گفت: اینترنت ماهواره ای ضرورتی است که در عصر اقتصاد دیجیتال و برای توسعه صنعت اینترنت اشیا و همچنین دسترسی به اینترنت در مناطق دورافتاده در همه جهان در حال پیگیری است.

او افزود: دولت هم برای توسعه دسترسی به اینترنت در سیستان و بلوچستان و همچنین اخیرا در بشاگرد از آن بهره گرفته است و در سازمان فضایی ایران و کمیسیون های تخصصی شورای عالی فضایی، برنامه مدونی برای توسعه و نیز همکاریهای بین المللی در جهت بهره برداری از این تکنولوژی، ترسیم شده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: هر شرکت بین المللی برای ارائه خدمات می تواند پس از اخذ مجوز، در ایران خدمت رسانی کند و دولت نگاه تهدید محوری به این فناوری ندارد.

ربیعی گفت که آنچه تحت عنوان مقابله با این فناوری ابتدا در مجلس مصوب شده بود، نیز پس از ایراد شورای نگهبان، در قانون بودجه مجددا توسط مجلس محترم از قانون حذف شد.

کرونا یک و نیم میلیون شغل را از بین برد

سخنگوی دولت با جمع بندی و اعلام آمار از فرایند اشتغالزایی در دولت در یک سال اخیر اظهار کرد: شیوع کرونا بر اقتصاد ایران همانند سایر کشورها تاثیر منفی گذاشته است و شغل از دست رفته کشور از بهار 99 تا به امروز بیش از یک و نیم میلیون نفر بود و شغل از دست رفته جوانان در این فاصله حدود 731 هزار نفر یعنی 55 درصد است. در 9 ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 1 میلیون و247 هزار نفر از شاغلان کاسته شد که تاثیر شیوع کرونا را تایید می نماید.

او افزود: با کاهش محدودیت ها و آغاز کسب و کارها در تابستان 99، اقداماتی که دولت سامان داده و حمایت از بخش های خدماتی مانند گردشگری حدود 466 هزار نفر از بیکارشدگان در دوره کرونا مجددا شاغل شده اند و این به معنای برگشت به کار بعضی شاغلان بیکار شده است.

ربیعی افزود داده های وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی نشان می دهد 376 هزار فرصت شغلی جدید هم در سال 99 داشته ایم.

از کوشش جامعه بین الملل برای متقاعد کردن آمریکا به اجرای قانون استقبال می کنیم

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که اعلام نموده روسیه درصدد است با میانجی گری میان ایران و آمریکا دو کشور را بر تعهدات خود به برجام بازگرداند، گفت: اطمینان داریم آقای لاوروف با حسن نیت کامل آمادگی روسیه را برای میانجی گری ابراز نموده اما نحوه بازگشت طرفین به تعهدات و زمینه تحقق آن مطابق توافق برجام و قوانین بین المللی بسیار ساده و برای همه طرف ها روشن است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اعلام کرد: البته از کوشش روسیه و سایر اعضای جامعه بین المللی برای متقاعد کردن آمریکا به اجرای اصول ساده قوانین بین الملل استقبال می کنیم و مشورت نزدیکی با روس ها در خصوص اجرای کامل برجام داشته و داریم. طبعا روسیه نسبت به چالش عظیمی که آمریکا با خروج خود از برجام و تعلل بیش از حد در بازگشت آن برای سایر طرف های برجامی ایجاد نموده، کاملا مطلع است.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد: دولت آمریکا با انتخاب هرچه سریع تر تنها گزینه درست، توانایی اش را برای خارج کردن آمریکا از سردرگمی، آشفتگی و قانون شکنی اثبات کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7079

به "سخنگوی دولت: اینترنت ماهواره ای تهدید نیست، ضرورت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی دولت: اینترنت ماهواره ای تهدید نیست، ضرورت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید