روبات های ژاپنی به کمک کادر پزشکی می فرایند

به گزارش مجله هاستفا، تلویزیون دولتی ژاپن اظهار داشت یک شرکت فناوری اهل این کشور ساخت یک سیستم روباتیک آزمایش پی سی آر را آغاز می کند تا خطر ابتلای کادر درمانی به ویروس کرونا کاهش یابد.

روبات های ژاپنی به کمک کادر پزشکی می فرایند

ان. اچ. کی روز پنجشنبه گزارش کرد شرکت مدیکاروید (Medicaroid) سازنده روبات های پزشکی، حاصل سرمایه گذاری مشترکی بین صنایع سنگین کاواساکی و شرکت سیمکس است که سازنده تجهیزات تشخیصی پزشکی است.

این سیستم شامل چندین روبات خواهد بود یک روبات از آزمایش دهندگان نمونه می گیرد، یک روبات دیگر نمونه های گرفته شده را در دستگاه های آزمایش قرار می دهد و یک روبات دیگر شناساگرهای تست PCR را مدیریت می کند.

مقامات شرکت مدیکاروید می گویند روباتی که نمونه ها را جمع آوری می کند نقش اصلی را در این سیستم دارد، چرا که به پزشکان اجازه می دهد تا فرایند آزمایش پی سی آر را از راه دور انجام دهند.

آنها می گویند این دستگاه بر اساس دانش عملی ساخته خواهد شد که صنایع سنگین کاواساکی به عنوان سازنده روبات های صنعتی کسب کرده است.

شهر کوبه واقع در غرب ژاپن که شرکت مدیکاروید در آن واقع است یک کمک مالی به ارزش حدود 460 هزار دلار و همچنین مکان هایی برای انجام آزمایش در بیمارستان ها و مراکز درمانی در اختیار این شرکت قرار می دهد.

هاشیموتو یاسوهیکو رئیس شرکت مدیکاروید می گوید شرکت او مشتاق است تا به ایجاد یک محیط امن برای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کمک کند.

در ژاپن تا کنون حدود 17 هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده و 900 نفر هم جان باخته اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان رااینجا بخوانید

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4246

به "روبات های ژاپنی به کمک کادر پزشکی می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات های ژاپنی به کمک کادر پزشکی می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید