رقم اولین عرضه صندوق ETF در بورس اعلام شد

به گزارش مجله هاستفا، چهارشنبه گذشته رئیس جمهور از واگذاری سهام شرکت های مهم بیمه ای و بانکی در قالب صندوق ETF اطلاع داد. به گفته وزیر اقتصاد، اولین صندوق قابل معامله در بورس (ای تی اف) دولتی شامل سه بانک با ارزش 16 هزار و 500 میلیارد تومان در بورس است.

رقم اولین عرضه صندوق ETF در بورس اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته رییس جمهور در نشست هیات دولت از واگذاری سهام شرکت های بیمه ای و بانکی در قالب صندوق ETF اطلاع داد و گفت: مردم می توانند تا سقف 2 میلیون تومان این سهام را خریداری نمایند که از تخفیف هم برخوردار می گردد.

روحانی در این نشست گفت: سال جاری که سال جهش فراوری نام گذاری شده، یکی از راه ها فعالیت صحیح بانک ها و یکی دیگر از راه های مهم، بازار سرمایه است.

پس از اعلام این خبر از سوی رییس جمهور، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با کارشناسان و فعالان بازار سرمایه از عرضه اولین صندوق قابل معامله در بورس (ای تی اف) دولتی شامل سه بانک با ارزش 16 هزار و 500 میلیارد تومان در بورس اطلاع داد.

او اظهار کرد: یکی از حلقه های مفقوده بازار اقتصادی را بورس به سهولت پر می نماید. زمانی که راجع حجم نقدینگی صحبت می کنیم همه نگران هستیم.

او اضافه نمود:، اما از آنچه در بورس نگران هستیم؛ سرمایه در گردش است. اگر بازار سرمایه پایداری خود را داشته باشد، بهترین مجرا برای حل مسائل است.

دژپسند گفت: بورس مورد اعتماد مردم شده است و سرمایه های خُرد را به این سمت راهنمایی نموده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست عرضه مسکن و فعالیت در حوزه مسکن در بورس را عنوان نمود و گفت: باید سمت عرضه و تقاضا را با اطلاعات ارزان قیمت اغنا کنیم.

او اضافه نمود: شنیده می گردد از روستا های دور افتاده کشور برای حضور در بورس مشاوره گرفته می گردد و ما تاکید می کنیم که برای ورود به بازار سرمایه حتما مشاوره گرفته گردد.

وزیر اقتصاد همچنین اظهار کرد: بورس تا انتها سال هوشمندسازی می گردد. رشد بازار سرمایه در سال گذشته 7.1 درصد بوده است.

دژپسند گفت: چند روز گدشته شاهد ورود شستا بودیم و این اطمینان را می دهیم که عرضه های اولیه از سهام دولتی ادامه خواهد داشت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3921

به "رقم اولین عرضه صندوق ETF در بورس اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقم اولین عرضه صندوق ETF در بورس اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید