دانش بنیان ها قطعات پیچیده صنایع را می سازند

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، عباس الفتی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده قطعات پیچیده صنایع گفت: در این شرکت روش اتصال به روش لایه گذاری یا TLP را در کشور عملیاتی کردیم. این روش برای اتصال مواد و قطعات فلزی مختلف کاربرد دارد.

دانش بنیان ها قطعات پیچیده صنایع را می سازند

الفتی ادامه داد: در این روش، قطعات پیچیده فلزی به جای ریخته گری به روش های رایج قبلی، در یک کوره تحت روش TLP به یکدیگر اتصال داده می شوند. هزینه کمتر، دقت بالا و نتیجه مطلوب تر از جمله مزایای استفاده از روش TLP به جای استفاده از روش های رایج ریخته گری است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: قطعات پیچیده مورد استفاده در توربین سازی مانند پره های توربین، صنایع نفت، گاز و نیرو، از جمله قطعات فلزی هستند که در این شرکت با این روش ساخته می شوند. در روش TLP قطعات داخل یک کوره خاص و تحت خلاء قرار می گیرند و به یکدیگر کاملاً اتصال پیدا می کنند.

این فعال دانش بنیان گفت: تحریم ها یک فرصت، برای حوزه متالوژی کشور فراهم کرد. تحریم ها باعث شد تا صنایع بزرگ کشور مانند فولادسازی یا صنایع نفت و گاز به جای تکیه به واردات، نیازهای فناورانه خود را به شرکت های دانش بنیان ارائه کنند. هر چند، هنوز هم بسیاری از صنایع به جای سپردن کار به شرکت ما، اقدام به واردات محصولات گران قیمت تر خارجی می کنند، زیرا هنوز به کالای ایران ساخت باور ندارند.

وی بیان نمود: از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درخواست داریم تا با اجرای قانون ممنوعیت واردات کالای خارجی دارای مشابه داخلی در مورد محصولات ساخته شده با روش TLP از این دانش بومی سازی شده در کشور حفاظت کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6208

به "دانش بنیان ها قطعات پیچیده صنایع را می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها قطعات پیچیده صنایع را می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید