داروسازان عظیم در فهرست سیاه بانک مرکزی

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا) - عضو اتاق بازرگانی تهران گفت که داروسازان عظیم در فهرست سیاه بانک مرکزی قرار گرفته اند و اعتبار شرکت ها در بازارهای صادراتی خدشه دار شده است.

داروسازان عظیم در فهرست سیاه بانک مرکزی

به گزارش اتاق بازرگانی تهران، هاله حامدی فر، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، گفت: تغییر ناگهانی درصد برطرف تعهد ارزی صادرکنندگان و قرار دریافت شرکت های تولیدی دارو در فهرست سیاه بانک مرکزی یکی از مسائل صادرات دارو کشور است.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین شرکت های دارویی کشور به دلیل عدم برطرف تعهد ارزی 18 هزار دلاری در فهرست سیاه بانک مرکزی قرار گرفته است. این گونه برخوردها با بزرگان صنعت دارو کشور، علاوه بر آنکه به تأمین ارز برای کشور لطمه وارد نموده، اعتبار شرکت های ایرانی در بازارهای صادراتی دارو که با کوشش فراوان به دست آمده را خدشه دار می نماید.

حامدی فر مهلت چهار ماهه برای بازگشت ارز حاصل از صادرات برای صادرکنندگان دارو را غیرممکن مطرح کرد وگفت: یکی از مسائل عمده صادرکنندگان دارو، مشخص این مهلت چهار ماهه است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بسیاری از کشورها، 10 درصد مبلغ قرارداد به عنوان ضمانت حسن انجام کار نزد خریدار باقی می ماند و بازپرداخت بعضی از کشورهای خریدار دارو از ایران دست کم شش ماه زمان می برد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر انتقال پول حاصل از صادرات دارو به سوریه، به عنوان یکی از بازارهای اصلی صادرات دارو، عملاً غیرممکن شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6183

به "داروسازان عظیم در فهرست سیاه بانک مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروسازان عظیم در فهرست سیاه بانک مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید