خشم مقام سابق اماراتی از خروج ناو هواپیمابر آمریکا از خلیج فارس

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، مشاور سابق ولیعهد ابوظبی از خروج ناو هواپیمابر نیمیتز متعلق به آمریکا از خلیج فارس انتقاد کرد.

خشم مقام سابق اماراتی از خروج ناو هواپیمابر آمریکا از خلیج فارس

عبدالخالق عبدالله، استاد دانشگاه، تحلیلگر و مشاور سابق ولیعهد ابوظبی در صفحه توئیتر خود با اشاره به دستور وزیر دفاع جدید آمریکا برای خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از آب های خلیج فارس، نوشت: اگر این اقدام نظامی از پیش برنامه ریزی شده برای تنش زدایی در منطقه باشد، بسیار خوب؛ اما اگر این تصمیم، سیاسی و در راستای شتافتن بایدن به سمت ایران، حامی تروریسم در جهان باشد، تصمیمی اشتباه و حماقت سیاسی است.

این اظهارنظر مقام سابق اماراتی در حالی است که آمریکا اخیراً فروش تسلیحات نظامی از جمله جنگنده های اف -35 به امارات را تعلیق کرد.

خبرنگار شبکه خبری فاکس نیوز روز دوشنبه بیان کرد که ناو هواپیمابر نیمیتز پس از حضوری طولانی در آب های غرب آسیا به آمریکا بر می شود.

به گزارش اسپوتنیک، لوکاس تاملینسون خبرنگار شبکه خبری فاکس نیوز در پیغامی توئیتری بیان کرد که نام هواپیمابر نیمیتز پس از 10 ماه مأموریت به آمریکا باز می شود.

بر اساس این گزارش، ناو هواپیمابر مذکور قرار بود 2 ماه قبل به آمریکا بازشود؛ اما به دستور دونالد ترامپ ریس جمهور پیشین آمریکا و در راستای آنچه ارسال پیغام به ایران ادعا شده بود، به مأموریت خود در غرب آسیا و اقیانوس هند ادامه داد.

این ناو هواپیمابر در حالی منطقه مذکور را ترک می نماید که چندی پیش در جریان رزمایش موشکی عظیم ایران، دست کم یک فروند موشک بالستیک ایرانی به 100 مایلی محل استقرار آن در اقیانوس هند اصابت نموده بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6898

به "خشم مقام سابق اماراتی از خروج ناو هواپیمابر آمریکا از خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم مقام سابق اماراتی از خروج ناو هواپیمابر آمریکا از خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید