خروج ناوالنی از کما، مرکل توقف پروژه نورد استریم 2 را ممکن دانست

به گزارش مجله هاستفا، در پی تشدید مناقشات بین برلین و روسیه بر سر پرونده مسمومیت آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین، صدر اعظم آلمان هم توقف پروژه گازی نورد استریم 2 در صورت عدم شفاف سازی مسکو در این باره را بعید ندانست.

خروج ناوالنی از کما، مرکل توقف پروژه نورد استریم 2 را ممکن دانست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد ، پزشکان معالج آلکسی ناوالنی از منتقدان سرسخت کرملین روز گذشته اظهار داشتند که وی از کمای مصنوعی خارج شده است و به تدریج از دستگاه ها جدا می شود و هوشیاری خود را بدست می آورد. به گفته پزشکان معالج وی شرایط ناوالنی بهتر شده است اما هنوز عواقب مسمومیت با مواد شیمیایی وجود دارد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم حالا توقف خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 که گاز روسیه را به اروپا می رساند و در مراحل پایانی قرار گرفته است را رد نمی کند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم پیش ازاین ابراز امیدواری کرده بود که اجتناب روسیه از شفاف سازی درباره پرونده مسمومیت ناوالنی منجر به توقف این پروژه گازی نشود.

اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان هم روز دوشنبه در اظهاراتی تاکید کرد که صدر اعظم آلمان هم با اظهارات وزیر امور خارجه خود موافق است. وی در عین حال شرح داد که حالا برای نتیجه گیری و تصمیم گیری خیلی زود است.

سخنگوی دولت آلمان از روسیه خواست که درباره این پرونده شفاف سازی کند.

مسکو روز یکشنبه اظهار داشت که دولت آلمان خود از شفاف سازی درباره پرونده مسمومیت آلکسی ناوالنی جلوگیری می کند.

یک سخنگوی کرملین اظهار داشت که برلین بررسی ها یی را که خود خواستار آن است به تاخیر می اندازد.

عرصه سیاسی آلمان درباره توقف و یا تکمیل پروژه گازی نورد استریم 2 به عنوان واکنشی به مسمومیت آلکسی ناوالنی دچار جدایی و اختلاف نظر است. این ایده حامیان و مخالفان زیادی در بین سیاستمداران آلمانی دارد.

آلکسی ناوالنی 30 مرداد (20 اوت) در یک پرواز داخلی در روسیه دچار ناراحتی شدید جسمی شد و پس از انتقال به بیمارستانی در شهر امسک سیبری به درخواست اعضای خانواده و نزدیکانش برای مداوا به بیمارستان شریته در برلین منتقل شد.

برلین ادعا می کند که یک ماده سمی تخریب گر اعصاب از گروه جنگ افزارهای شیمیایی موسوم به نووی چوک در بدن ناوالنی کشف کرده است.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، روز یکشنبه گفت اگر روسیه به زودی جوابگوی سؤالات در مورد مسمومیت ناوالنی نباشد، آلمان با متحدانش در مورد تحریم های احتمالی علیه مسکو رایزنی خواهد کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5078

به "خروج ناوالنی از کما، مرکل توقف پروژه نورد استریم 2 را ممکن دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج ناوالنی از کما، مرکل توقف پروژه نورد استریم 2 را ممکن دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید