خبرنگاران همایش توانمندسازی سمن ها در قزوین برگزار می شود

به گزارش مجله هاستفا، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: همایش توانمندسازی سمن ها (سازمان های مردم نهاد) با رویکرد آموزشی فردا پنجشنبه در قزوین برگزار می شود.

خبرنگاران همایش توانمندسازی سمن ها در قزوین برگزار می شود

مریم بیدخام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در این همایش طبق برنامه ریزی های اجرا شده قرار است که اداره کل ثبت اسناد، امور مالیاتی و سازمان بیمه آموزش های مرتبط و مورد نیاز سمن ها را تبیین کنند.

وی با اشاره به نقش موثر تشکل های مردم نهاد در فرهنگ سازی و آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: تشکل ها از جمله نهادهایی هستند که می توانند ضمن تعامل با دستگاه های حاکمیتی و مردم نقش مهمی در پیشگیری از آسیب ها داشته باشند.

دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد استان بر اهمیت توانمندسازی و آموزش سمن ها در ایفای وظایف و مسؤولیتهای اجتماعی تاکید کرد و گفت: مهم ترین وظیفه تشکل ها ایجاد پل ارتباطی میان دولت و آحاد جامعه است، بنابراین زمانی فعالیت های این تشکل ها اثر بخش خواهد بود که بتوانند با آموزش و توانمندسازی نقش آفرینی کنند.

بیدخام با اشاره به استمرار برگزاری کارگاههای آموزشی مطابق با سرفصل های مورد نیاز تشریح کرد: گزارش نویسی، پروپزال نویسی، مستندسازی، تسهیل گری، آشنایی با قوانین و مقررات و سایر مباحث و موضوعات آموزشی مرتبط با سمن ها از جمله عناوین عمومی جهت توانمندسازی این تشکل ها است که طبق جدول زمانبندی شده تا انتها سال و طی همایش های بعدی برگزار می شود.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت تخصصی سمنها و شبکه سازی آنها یادآورشد: تشکل های مردم نهاد از همان ابتدای تأسیس بسته به اساسنامه و نوع فعالیتشان با یک یا چند دستگاه تخصصی مرتبط همکاری می کنند که ضروری است ادارات نسبت به آموزش و برگزاری دوره های تخصصی متناسب با نوع فعالیت سمن ها به صورت ویژه اقدام کنند.

این همایش در سالن اجتماعات باقرالعلوم واقع در اداره کل مدیریت بحران برگزار می شود.

استان قزوین دارای 270 سازمان مردم نهاد است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4236

به "خبرنگاران همایش توانمندسازی سمن ها در قزوین برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همایش توانمندسازی سمن ها در قزوین برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید