خبرنگاران مشخص مالی نیشابور گامهایی منطقی برای توسعه روستاها برداشته است

به گزارش مجله هاستفا، مشهد-خبرنگاران- فرماندار نیشابور گفت: فولادیار به عنوان تعیین مالی این شهرستان گام هایی منطقی در جهت ایجاد اشتغال پایدار روستایی و حمایت از اقشار آسیب پذیر این شهرستان برداشته است.

خبرنگاران مشخص مالی نیشابور گامهایی منطقی برای توسعه روستاها برداشته است

علیرضا قامتی در بازدید از مراحل احداث فاز اول کارخانجات فراوری آهک صنعتی فولادیار نوین در شهرک صنعتی عطار نیشابور اضافه نمود: کاهش فواصل در زنجیره فراوری موجب ایجاد ارزش اضافه نموده و کاهش هزینه ها است که شاهد این اتفاق با احداث این کارخانه توسط فولادیار هستیم.

وی ادامه داد: صنعت ساختمان 30درصد از فراوری اشتغال را به خود اختصاص داده و 30 درصد از هزینه های ساختمان هم مشمول فولاد می شود که نشان دهنده اهمیت فولاد است.

فرماندار نیشابور گفت:بدین ترتیب 30درصد از اشتغال کل کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش های مختلف صنعتی مربوط به فولاد و فرآورده های فولاد است و هر گام جزئی در ایجاد ارزش اضافه نموده و کاهش هزینه ها در این بخش تاثیر مستقیم بر اقتصاد و اشتغال منطقه و کشور دارد.

قامتی اضافه نمود: ایجاد این کارخانه و کاهش فاصله تاثیرات مثبتی بر کاهش پرخاشگری های اجتماعی دارد و باید بستر لازم برای حضور سرمایه گذاران در شهرک صنعتی عطار فراهم کرد.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان هم گفت: آهک و دولومیت از احتیاجهای اساسی فولاد خراسان است و برای برطرف این احتیاج تصمیم گرفته شد مجموعه ای در نزدیکی فولاد خراسان احداث شود.

کسری غفوری اضافه نمود: در این چارچوب طرح های مطالعاتی انجام شد و از تیرماه 1398 طرح احداث آن به صورت برنامه محور شروع شد و فولاد خراسان برای به ثمر رسیدن آن در بخش مالی و تامین تجهیزات حمایت های لازم را می نماید و به موازات آن هم امیدواریم طرح توجیهی احداث خط فراوری دوم این کارخانه هرچه سریعتر ارائه شود.

مدیر شهرک های صنعتی نیشابور و فیروزه هم گفت: حدود 350 هکتار از سه هزار هکتار شهرک صنعتی عطار به بخش فولادی اختصاص یافته است.

حسین سراج اضافه نمود: در این شهرک احتیاجمند یک خط اختصاصی ریلی برای ارسال محصولات صادراتی هستیم که امیدواریم با مشارکت مجتمع فولاد خراسان امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر آن را ایجاد کنیم.

مدیر عامل شرکت فولادیار هم در این بازدید گفت: برای تامین احتیاج این کارخانه از معادن درخت جوز و منطقه ماروس استفاده می شود که موجب ایجاد اشتغال در منطقه می شود و در این قالب سه تعاونی روستائی مشخص مالی درخت سنجد، ماروس و تقی آباد ثبت شده و روزانه 800 تن سنگ آهک از این طریق به این کارخانه منتقل می شود.

سید محمد علی موسوی فرد اضافه نمود: برای این تعاونی ها درخواست خرید ماشین آلات برای ایجاد شرکت حمل و نقل داده شده که موجب ایجاد اشتغال پایدار دیگری می شود.

وی گفت: در گام بعدی شرکت فولادیار به عنوان مشخص مالی با ایجاد کارگاهی متشکل از زنان این سه روستا 45 نفر را برای فراوری لباس کار برای کارخانه های نیشابور به کار گرفته است .

مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4357

به "خبرنگاران مشخص مالی نیشابور گامهایی منطقی برای توسعه روستاها برداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشخص مالی نیشابور گامهایی منطقی برای توسعه روستاها برداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید