خبرنگاران حفاری غیر اصولی در روستای بویینک قزوین جان 2 نفر را گرفت

به گزارش مجله هاستفا، قزوین - خبرنگاران - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: حفاری غیر اصولی چاه آب در روستای بویینک از توابع بخش شهر کوهین باعث مرگ 2 نفر شد.

خبرنگاران حفاری غیر اصولی در روستای بویینک قزوین جان 2 نفر را گرفت

حکمت الله هاشمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر اضافه نمود: در پی تماس تلفنی اورژانس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین مبنی بر اعلام گزارش سقوط به چاه در روستای بویینک، تیم امداد ونجات جاده ای پایگاه کوهین به همراه تیم تخصصی کوهستان شهرستان قزوین به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات استان بیان داشت: نجاتگران جمعیت هلال احمر با یاری عوامل آتش نشانی و اورژانس پیروز شدند اولین فرد را از چاه رها سازی نموده و بلافاصله برای کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی و ریوی اقدام نمایند که متاسفانه پیروزیت آمیز نبود.

هاشمی همچنین اضافه نمود: عملیات نجات برای رهاسازی فرد دوم با توجه به بارش شدید باران در منطقه و خطر ریزش دیواره های چاه با رعایت اصول ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث بعدی به طول انجامید و در نهایت نجاتگران جمعیت هلال احمر به همراه نیروهای عوامل آتشنشانی پس از 6 ساعت عملیات طاقت فرسا و سخت فرد دوم را نیز رهاسازی کردند.

وی اضافه نمود: این فرد نیز با توجه به حجم ریزش خاک و گل در چاه در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده بود.

معاون امداد و نجات استان با اشاره به نقاط قوت عملیات، بیان داشت: هم افزایی با عوامل آتشنشانی و اورژانس در صحنه حادثه جهت ایجاد کارگاه های تخصصی نجات در چاه و استفاده از ظرفیت های منابع انسانی و تجهیزاتی سازمان ها جهت رهاسازی افراد فوت شده در چاه از جمله این نقاط قوت بود.

هاشمی گفت: هم افزایی با عوامل نیروی انتظامی در صحنه حادثه جهت برقراری امنیت صحنه حادثه و ارتباط مستمر نیروهای امدادی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و ارائه گزارش های دقیق از فرایند عملیات رهاسازی از دیگر نقاط قوت این عملیات بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2867

به "خبرنگاران حفاری غیر اصولی در روستای بویینک قزوین جان 2 نفر را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حفاری غیر اصولی در روستای بویینک قزوین جان 2 نفر را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید