تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون (بایدها و نبایدهای خطرناک)

به گزارش مجله هاستفا، تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون آسان است نه؟ یک شیشه پاک کن برمی دارید و تمام؟ خیر، این کار اشتباه است. بسیاری از تلویزیون های صفحه تخت و جدید دارای پوشش خاصی روی سطح نمایشگر خود هستند که پاک کننده های معمول خانگی می توانند آن ها را از بین ببرند. پس چه باید کرد؟ ما به شما می گوییم.

تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون (بایدها و نبایدهای خطرناک)

در این مطلب می خوانید:

تمیز کردن صفحه نمایشگر انواع تلویزیون

آیا می توان از اسپری های مخصوص صفحه نمایش استفاده کرد؟

تمیز کردن کنترل تلویزیون را از قلم نیاندازید

تمیز کردن صفحه نمایشگر انواع تلویزیون

هر تلویزیونی دارای ویژگی های خاص خود است و به همین علت باید با محصول هر کمپانی متناسب با دستورالعمل های سازنده آن برخورد کرد. بسکمک از این دستور العمل ها و نکات را می توانید در دفترچه ی راهنمای تلویزیون خود ببینید. همچنین می توانید نحوه تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون خود را براساس برند سازنده در ادامه بیاموزید.

پاک کردن صفحه تلویزیون ال جی

تنها با استفاده از یک پارچه خشک صفحه تلویزیون را پاک کنید. هنگام تمیز کردن، تلویزیون را از برق بکشید و با یک پارچه نرم به آرامی روی آن بکشید تا روی آن خش نیافتد. هرگز آب یا مایعات دیگر را مستقیما روی صفحه نمایش اسپری نکنید چرا که ممکن است دچار برق گرفتگی شوید. همچنین از مواد شیمیایی مانند الکل، رقیق کننده ها یا بنزین برای پاک کردن صفحه تلویزیون ال جی استفاده نکنید.

پاک کردن صفحه تلویزیون پاناسونیک

صفحه نمایش تلویزیون پاناسونیک دارای یک پوشش خاص است که و باید با استفاده از یک پارچه تمیز، نرم و بدون پرز به آرامی و با دقت پاک گردد. اگر سطح نمایشگر دارای لک یا کثیفی خاصی است، ابتدا با یک پارچه خشک غبار را از روی آن پاک کنید و سپس یک پارچه نرم و بدون پرز را به مایع آب و صابون رقیق و خنک آغشته کنید (نسبت صابون به آب باید 1 به 100 باشد). خوب آب اضافه پارچه را بگیرید و با استفاده از آن سطح صفحه نمایش را پاک کنید. در نهایت لازم است رطوبت روی صفحه نمایش را با یک پارچه خشک از بین ببرید.

دقت کنید که اشیاء تیز و زبر مانند ناخن روی صفحه نمایش تلویزیون کشیده نگردد. بعلاوه، از تماس مواد فرار مانند اسپری های حشره کش، الکل، حلال ها و رقیق کننده ها با سطح نمایشگر جدا خودداری کنید، در غیر اینصورت ممکن است کیفیت نمایشگر و تصویر کاهش یابد.

پاک کردن صفحه تلویزیون سامسونگ

صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ ممکن است حین تمیز کردن خراش ببیند. برای اجتناب از این آسیب، حتما با استفاده از پارچه های میکروفایبر سطح نمایشگر را پاک کنید. از اسپری کردن مستقیم آب روی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ اجتناب کنید. نفوذ هر مایعی به داخل دستگاه می تواند موجب خرابی، آتش سوزی یا اتصالی در داخل تلویزیون گردد. تلویزیون را با پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. از کاربرد مواد قابل اشتعال مانند بنزین یا رقیق کننده ها و هرگونه مایع تمیزکننده جدا خودداری کنید.

پاک کردن صفحه تلویزیون سونی

صفحه تلویزیون سونی را با استفاده از یک پارچه نرم به آرامی پاک کنید. لکه های سخت را می توانید با یک پارچه آغشته به آب یا مقداری محلول آب و صابون رقیق از بین ببرید. از خراش دادن یا اعمال فشار روی صفحه نمایش خودداری کنید. هرگز آب یا مواد شوینده را مستقیما روی تلویزیون نپاشید چون ممکن است از قسمت های پایینی وارد دستگاه شده و به آن آسیب جدی وارد گردد.

همان طور که می بینید یک اجماع کلی میان تمامی سازندگان بزرگ تلویزیون وجود دارد. برای تمیز کردن صفحه نمایشگر بسکمک از تلویزیون های جدید باید از یک پارچه نرم و بدون پرز استفاده کرد؛ چیزی شبیه به پارچه مخصوص تمیز کردن شیشه عینک.

آیا می توان از اسپری های مخصوص صفحه نمایش استفاده کرد؟

اگر می خواهید از پاک کننده های معمول استفاده کنید، باید حتما به برچسب روی محصول دقت کنید که حاوی مواد شیمیایی از جمله آمونیاک و الکل نباشند (که ااکثر آن ها هستند). همچنین پاک کننده های مخصوص صفحات نمایش، چیزی جز ترکیب 99 درصد آب و 1 درصد پاک کننده نیستند، بنابراین به نظر نمی رسد هزینه کردن برای خرید آن ها منطقی باشد. در عوض، بهتر است روی یک پارچه میکروفایبر برای تمیز کردن صفحه تلویزیون سرمایه گذاری کنید.

بیشتر بخوانید:نحوه تمیز کردن کاغذ دیورای از آلودگی ها و لکه های مختلف

تمیز کردن کنترل تلویزیون را از قلم نیاندازید

کنترل تلویزیون یک منبع مهم آلودگی و گرد و غبار است و از آن جا که تقریبا همه افراد خانواده به آن دست می زنند، می تواند منبع انواع بیماری ها باشد. تصور کنید که یک نفر، بعد از سرفه یا عطسه و بدون شستن دست هایش کانال تلویزیون را عوض کرده باشد … .

برای تمیز کردن کنترل تلویزیون بهتر است قبل از شروع باتری های تلویزیون را خارج کنید. سپس ابتدا کنترل را رو به پایین بگیرید و به آرامی به آن ضربه بزنید تا غبار و ذراتی که میان کلید ها گیر کرده اند خارج شوند. سپس با استفاده از یک پارچه نرم که به کمی الکل رقیق شده با آب آغشته است، تمام سطح کنترل و میان کلیدها را تمیز کنید. توجه داشته باشید که پارچه باید فقط کمی رطوبت داشته باشد.

برای تمیز کردن اطراف کلیدها می توانید از یک خلال دندان و تکه ای پنبه یا یک گوش پاک کن کمک بگیرید که به کمی محلول آب و الکل آغشته شده است. اگر مدت زیادی است که کنترل را تمیز نکرده اید، این احتمال بسیار قوی است که آلودگی میان کلیدها رسوب کرده باشد و به این سادگی ها از بین نرود. در این صورت یک مسواک قدیمی را به صورت خشک روی صفحه کلید کنترل بکشید. در نهایت یکبار دیگر کنترل را با یک پارچه خشک و نرم پاک کنید و باتری ها را سر جای خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: راه های تمیز کردن مبل پارچه ای؛ نکات و روش ها

سخن پایانی

بیش از 70 درصد قیمت تلویزیون ها را صفحه نمایش آن ها تشکیل می دهد که تقریبا یا غیر قابل تعمیر هستند یا تعمیر آن ها به صرفه نیست. بنابراین باید در ارتباط با صفحه نمایش تلویزیون خود بسیار با احتیاط رفتار کنید. توصیه ما و البته کارشناسان، این است که ابتدا با استفاده از یک پارچه میکروفایبر خشک سطح نمایشگر را پاک کنید و در صورت نیاز تنها پارچه را به کمی آب آغشته کنید. اگر لکه های سرسختی روی صفحه نمایشگر وجود دارند می توانید کمی صابون به آب اضافه کنید اما هرگز به صفحه نمایشگر فشار وارد نکنید. حال که نحوه تمیز کردن تلویزیون خود را آموختید، خوب است نگاهی نیز به نحوه تمیز کردن یخچال با راهکارهایی ساده و سریع بیاندازید. شما چگونه صفحه نمایش تلویزیون چند میلیونی خود را تمیز می کنید؟

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5024

به "تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون (بایدها و نبایدهای خطرناک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن صفحه نمایشگر تلویزیون (بایدها و نبایدهای خطرناک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید