تصمیم متفاوت دولت ترکیه برای جوان های زیر 20 سال

به گزارش مجله هاستفا، در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه در هفته های آغازین بحران به ناقلان زیر 20 سال کرونا که غالبا بدون علامت بیماری هستند توجه زیادی نشان داده نشده است.

تصمیم متفاوت دولت ترکیه برای جوان های زیر 20 سال

دولت ترکیه از زمان شیوع ویروس کرونا در سطح جهان کوشش نموده است سیاست های متفاوت و سختگیرانه ای به احرا بگذارد.

به گزارش خبرنگاران، یکی از این سیاست های متفاوت ترکیه، وضع محدودیت سنی تردد در خیابان تنها برای دو گروه سنی جوان و سالمند است.

در ترکیه محدودیتی برای حدود 34 میلیون نفر از جمعیت این کشور وضع شده و باقی 50 میلیون نفر می توانند با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در سطح جامعه تردد نمایند.

در بیماری کووید 19 دو گروه ناقلان بدون علامت و مبتلایان آسیب پذیر و پرریسک وجود دارند و دولت ترکیه دقیقا همین دو گروه را به عنوان قشر ناقل بیماری و قشر آسیب پذیر در محدودیت تردد قرار داده است.

در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه در هفته های آغازین بحران به ناقلان زیر 20 سال کرونا که غالبا بدون علامت بیماری هستند توجه زیادی نشان داده نشده است؛ در حالی که نتایج یافته های جدید نشان می دهد این گروه از ناقلان بدون علامت می توانند بسیار خطرناک باشند و تردد آزادانه آنها می تواند دهها و صدها نفر را آلوده کند.

در ترکیه افراد زیر 20 سال و سالمندان بالای 65 سال حق خروج از خانه را ندارند؛ گروه جوانان به خاطر اینکه غالب آنها می توانند ناقلان بدون علامت بیماری باشند که بیماری را در نهایت به گروه پرریسک یعنی سالمندان آسیب پذیر منتقل نمایند. برای نقض قرنطینه نیز دولت جریمه اقتصادی معین نموده است.

این 2 دسته حدود 34 میلیون نفر از جمعیت ترکیه را شامل می شوند و فعلا تا اطلاع ثانوی حضور و تردد آنها در محیط خارج از منزل ممنوع شده است. وزیر بهداشت ترکیه مدام از جوان ها می خواهد با دولت همکاری نمایند و بیرون نیایند. او می گوید اگر 2-3 هفته همه مراعات نمایند زودتر از شر بحران خلاصی حاصل خواهد شد.

از سوی دیگر دولت ترکیه محدودیت هایی را برای ورود به 31 استان از 81 استان این کشور وضع نموده است و در مناطقی را نیز که شیوع ویروس بالاست به صورت محاصره در قرنطینه نگه داشته است.

دولت ترکیه از ابتدای شیوع پاندمی ویروس کرونا در جهان، کوشش نموده است از سیاست قرنطینه و عدم ارتباط به عنوان یک روش موثر و تدافعی علیه ویروس بهره ببرد.

بیشتربخوانید:

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3484

به "تصمیم متفاوت دولت ترکیه برای جوان های زیر 20 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم متفاوت دولت ترکیه برای جوان های زیر 20 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید