تشکیل 25 انجمن میراث فرهنگی روستایی در شهرستان خواف

به گزارش مجله هاستفا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواف از تشکیل 25 انجمن میراث فرهنگی روستایی در این شهرستان خبر داد.

تشکیل 25 انجمن میراث فرهنگی روستایی در شهرستان خواف

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمود باعقیده امروز یکشنبه 17 فرودین ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: در این شهرستان 9 روستا در بخش مرکزی و پنج روستا در بخش سنگان، 13 روستا در بخش سلامی، شش روستا در بخش جلگه زوزن واجد شرایط تشکیل انجمن میراث فرهنگی شناسایی شده است.

او ادامه داد: تا به امروز در 9 روستا شامل فایندر، خواجه، وراب، خرگرد، تیزاب، مهرآباد و بیدپارسی از بخش مرکزی و پنج روستا شامل برآباد، نیازآباد، بهدادین، و مژن آباد از بخش سنگان انجمن میراث فرهنگی روستایی تشکیل شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی خواف شرح داد: هم چنین در روستاهای سده، رزداب، بندیوان، شهرک احمدآباد، سیجاوند، فدک، ولی آباد، خیرآباد و چهارده در بخش سلامی و در روستاهای زوزن، علی آباد، بیاس آباد، باغ بخشی، ارگ و ابراهیمی از بخش جلگه زوزن شهرستان خواف انجمن میراث فرهنگی تشکیل شده است.

او یادآور شد: در روستاهای ارزنه و برآکوه از بخش مرکزی و روستای محمدآباد بقسانی، از بخش سنگان و روستاهای شهرک، حاجی آباد، نصرآباد، سلمان و چهارده از بخش سلامی انجمن میراث فرهنگی روستایی تشکیل نشده است.

از شهرستان خواف 145 اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. این شهرستان با مرکزیت شهر خواف در فاصله 282 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3487

به "تشکیل 25 انجمن میراث فرهنگی روستایی در شهرستان خواف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل 25 انجمن میراث فرهنگی روستایی در شهرستان خواف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید