ترامپ: مدرکی دال بر مسمومیت ناوالنی نیست

به گزارش مجله هاستفا، رئیس جمهوری آمریکا با ایجاد تردید درباره اتفاق نظر در آلمان که از مسمومیت الکسی ناوالنی، از چهره های اپوزیسیون روسیه در ترور ناکام در سیبری حکایت دارد، گفت او منتظر ارزیابی شواهد است.

ترامپ: مدرکی دال بر مسمومیت ناوالنی نیست

به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آدینه در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: ما هنوز هیچ مدرکی ندیده ایم.

او اضافه کرد: اگر مساله این باشد، بسیار خشمگین خواهم شد، بنابراین ما نگاهی به آمار و اسناد می اندازیم زیرا قرار است طی روزهای آینده اسناد زیادی به دستمان برسد.

اظهارات دونالد ترامپ ساعاتی پس از آن عنوان شد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت دلیل قطعی و غیر قابل تردید وجود دارد که ناوالنی، منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با عامل اعصاب نوویچوک مسموم شده است. رئیس ناتو آن را نقض قوانین بین المللی دانست که نیازمند واکنش بین المللی است.

ناوالنی در حال حاضر در آلمان بستری است. او در ابتدا در بیمارستانی در سیبری بستری شده بود.

براساس اعلام رسمی آلمان در چهارشنبه گذشته، از سم نوویچوک علیه ناوالنی استفاده شده است. پس از آن جان اولیوت، سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید در پیغام توییتری نوشت: مسموم کردن الکسی ناوالنی کاملا سزاوار سرزنش است. روسیه در گذشته هم از این عامل اعصاب شیمیایی نوویچوک استفاده نموده بود.

کایلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید هم پنج شنبه گفت آمریکا در حال همکاری با متحدانش و جامعه بین المللی است تا آن کسانی که در روسیه مسوول هستند جوابگو کند.

ترامپ در گذشته بابت بیان اظهارات مثبت درباره ولادیمیر پوتین و درخواست ارتقای روابط میان واشنگتن و مسکو مورد انتقاد قرار گرفته است. در همین حال ترامپ تاکید دارد که هیچکس به اندازه او علیه روسیه سختگیری ننموده است.

رئیس جمهوری آمریکا آدینه همچنین گفت که با شراکت آلمان و روسیه بر سر خط لوله نفت موسوم به نورداستریم2 مخالفت است و به تحریم های دولتش علیه مسکو درباره شماری از مسائل اشاره نمود. ، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5011

به "ترامپ: مدرکی دال بر مسمومیت ناوالنی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: مدرکی دال بر مسمومیت ناوالنی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید