تخلف اپراتورها حذف بسته های پرمصرف بود

به گزارش وبلاگ چارلز، مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری خاطرنشان کرد افزایش تعرفه ای در بسته های اینترنتی اپراتورها صورت نگرفته بود و تنها بعضی از بسته های پرمصرف از درگاه آنها حذف شده است.

تخلف اپراتورها حذف بسته های پرمصرف بود

در روزهای گذشته، کاربران در فضای مجازی از افزایش قیمت بسته های اینترنتی در اپراتورهای همراه خبر داده و اعتراض کردند. این موضوع منجر به واکنش حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- شد که بیان کرد: بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا نموده اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت نموده است.

او همچنین با اشاره به مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: براساس این مصوبه اپراتورهای مسلط (SMP) برای تغییر تعرفه های عادی و تشویقی سرویس هایشان باید تایید رگولاتوری را دریافت نمایند. با توجه به اینکه افزایش قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه بدون تایید رگولاتوری اجرا شده، این افزایش قیمت ها برخلاف مقررات بوده و تمامی قیمت ها باید به قبل بازشود.

البته آنالیز های اجرا شده حاکی از آن است که افزایش تعرفه ای که کاربران از آن ناراضی بودند، درواقع حذف برخی از بسته های پرمصرف بود. هرچند این بسته ها در وب سایت این اپراتورها موجود بود و تنها از درگاه های دیگر از جمله اپلیکیشن های مربوط به این اپراتورها و USSD آنها حذف شده بود، اما از آنجایی که کاربران بیشتر مواقع برای خریداری بسته به وب سایت مراجعه نمی نمایند و از اپلیکیشن یا USSD خرید می نمایند، با حذف بسته ها از این درگاه ها روبرو شدند.

بسته ها باید به درگاه اپلیکیشن اپراتورها برشود

در این راستا پیمان قره داغی -مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری- در گفت وگو با ایسنا با اظهار کرد: طبق آنالیز های اجرا شده، هیچ گونه افزایش تعرفه ای در اپراتورها صورت نگرفته و تنها برخی از بسته های پرمصرف از برخی درگاه ها حذف شده است. البته این اقدام که از سوی اپراتورهای غالب و بدون از کسب تاییدیه سازمان اجرا شده، تخلف است و به همین خاطر به اپراتورها اخطار دادیم که بسته ها دوباره هم در پورتال و هم اپلپکیشن اپراتورها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اپراتورهای غالب برای ارائه تعرفه حتما باید از سازمان تاییدیه بگیرند، اضافه نمود: اپراتورها برای تعرفه هایشان یک سقف دارند و یک کف. اگر بخواهند کمتر از کف تعرفه بدهند، ضد رقابتی است و با آن برخورد می شود، سقف تعرفه اپراتورها هم تا 42 هزار تومان به ازای هر گیگابایت اینترنت برای سیم کارت های دائمی و 1.5 برابر 42 هزار تومان برای سیم کارت های اعتباری است و اگر بخواهند بالاتر از سقف تعرفه بدهند هم برخورد می شود.

قره داغی با بیان اینکه اپراتورها برای ارائه تعرفه های قبلی از ما تاییدیه گرفته بودند و نباید تعرفه هایی مورد تایید سازمان را حذف می کردند، گفت: اپراتورها می توانستند این تعرفه ها را از ابتدا تعریف ننمایند، اما اگر تعریف کردند، باید سرویسشان را ادامه می دادند. اگر قرار باشد بسته های جدیدی تعریف شود یا برخی از بسته ها از مدار خارج شود و اپراتورهای غالب حتی اگر بخواهند کمتر از سقف، تعرفه بدهند هم باید از سازمان تاییدیه بگیرند که دراین مورد ما تاییدیه ای برای حذف بسته ها نداشتیم.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری گفت: آنهایی که بسته فعال داشتند از بسته هایشان استفاده می نمایند. درباره کسانی که این روزها بسته ای خریدند، اگر یک بسته معین با قیمت معین و در یک بازه معین می خریدند، این بسته باید حتما ارائه شود اما اگر به دلیل نبود بسته قبلی مجبور شدند بسته جدیدی خریداری نمایند که نزدیک به بسته قبلی شان بوده و پیش از این هم توسط اپراتور ارائه می شده، شرایط فرق می نماید و دیگر هزینه ای به کاربر برنمی شود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تخلف اپراتورها حذف بسته های پرمصرف بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلف اپراتورها حذف بسته های پرمصرف بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید