تجلیل از اوستا و عبدلی

به گزارش مجله هاستفا، در آستانه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب، آیین نکوداشت طنزپردازان برنامه کوی نشاط و تجلیل از جواد انصافی و امیر پارسی و تقدیر از برگزیدگان فصول هفتم و هشتم مسابقه یک، دو، صدا با حضور علی بخشی زاده معاون صدا، محمد جعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران و جمعی از مدیران رادیو در استودیو شماره یک ساختمان شهدا برگزار گشت.

تجلیل از اوستا و عبدلی

در این مراسم که اجرای آن را ابوالفضل آقاخانی برعهده داشت، هنرمندانی چون جواد انصافی، امیر پارسی، مسعود فروتن، فاطمه آل عباس، سعید بیابانکی، محمدرضا چراغعلی، مسعود اسکویی و مینا نوروزی حضور داشتند. در ضمنً این مراسم به طور زنده از ایرانصدا پخش می شد.

قدمت مسابقه یک، دو، صدا بیش از عصر جدید است

ابتدای مراسم، ملودی یکی از سرودهای انقلابی به صورت زنده اجرا شد و میان برنامه ای از ایران به همراه تصاویری از مناطق مختلف ایران و همچنین استودیوهای رادیو یاران پخش شد و مجری هم یکی از خاطراتش را درباره فعالیت در رادیو ایران بیان نمود. بعد از آن، مدیر رادیو ایران در جایگاه قرار گرفت و گفت: رادیو ایران، رادیوی اجدادی همه رادیویی هاست و همه به نحوی از اولاد رادیو ایران هستند و به نوعی جایگاه پیشکسوتان رادیوست.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته که توفیق خدمت در رادیو ایران را داشتم، با لذت تمام و با افتخار پشت یک نام بزرگ به نام ایران محفوظ بودم. با اسم ایران هر روز احساس بزرگ شدن می کنم. امروز صحبت از یک برنامه طنز است. طنزهای اصلی صداوسیما در این رادیو همیشه تدارک دیده می شود؛ مثل صبح جمعه با قدمت 40ساله یا کوی نشاط با بیش از 10سال قدمت و برنامه های ساعت خنده و جارچی و... چون توقع مخاطب ما این است آنها را با طنز به معنای واقعی بخندانیم. بزرگانی مثل جواد انصافی و امیر پارسی از قدیمیان عرصه طنز هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش مطرح نمود: ما دنبال معنای واقعی طنز در رادیو ایران هستیم. چون می شود با طنز درجه حرارت جامعه را گرفت. ما در همین استودیو از بزرگان دیگری هم تجلیل کرده بودیم. از جمله خانواده زنده یاد منوچهر نوذری، زنده یاد صادق عبداللهی که مدتی بعد از این تجلیل درگذشت و شمسی فضل الهی، مریم نشیبا، عباس محبی و....

محمدزاده همچنین افزود: جفایی که در حق رادیو شد این بود که امیر پارسی و جواد انصافی را به عنوان چهره تلویزیونی تجلیل می کردند. در صورتی که خانه اول این عزیزان رادیوست و امروز این فرصت به دست آمد تا از آنها تجلیل و همچنین از پوستر آنها رونمایی کنیم.

وی در سرانجام هم خطاب به بخشی زاده گفت: قبل از این که برنامه عصر جدید در زمینه استعدادیابی ساخته شود، ما مسابقه یک، دو، صدا را در زمینه استعدادیابی در رادیو ایران داشتیم. همچنین به خاطر جایگاهی که رادیو ایران در پاسداشت زبان فارسی دارد، چند واژه را جایگزین کردیم؛ مثل برپا خند به جای استندآپ و...

با یک گل هم بهار می شود

در ادامه میان برنامه ای که رادیو ایران برای پاسداشت امیر پارسی و جواد انصافی ساخته بود، پخش شد و مدیران رادیو و تعدادی از هنرمندان برای تجلیل این دو هنرمند روی صحنه رفتند. جواد انصافی پس از این که لوح تقدیر و تندیس خودش را دریافت کرد با میکروفن مجری گپ کوتاهی زد و گفت: ما اوایل انقلاب نمایشی به نام بمب را در تئاتر شهر اجرا می کردیم که از ما خواسته شد این نمایش نسخه تلویزیونی داشته باشد. آن زمان با مسعود فروتن آشنا شدیم. با استاد اسکویی هم که از دوران دبیرستان آشنایی داشتم و خوشحالم که اینجا هر دو عزیز را می بینم.

امیر پارسی هم پس از تقدیری که از او شد، با میکروفن مجری بیان نمود: همیشه همه حرف ها را اول جواد انصافی می زند. من فقط از مهدی ساعی و مدیر رادیو یاران و همه دوستان رادیویی ام تشکر می کنم. چون از سال 55 که وارد رادیو شدم، با دوستان عزیزی در طول این سال ها همکاری داشتم.

پس از آن از پوستر این دو هنرمند رونمایی و عکس یادگاری گرفته شد و میان برنامه دیگری با هدف نکوداشت این هنرمندان که به همت رادیو یاران و با حضور هنرمندان رادیو ایران تولید شده بود، پخش شد. سپس میان برنامه ای پیرامون مسابقه یک، دو، صدا پخش شد و بخشی زاده پشت میکروفن قرار گرفت.

علی بخشی زاده، معاون صدا در ابتدا گفت: جواد انصافی و امیر پارسی دوستانی دارند که سال ها هنر آفریدند و حق آنهاست این بالا بیایند و صحبت کنند.

وی افزود: این جلسه، نکوداشت زحمات و تجربیات هنرمندان است که جلسه خیلی مهم و گرانسنگی است. من معتقدم در حوزه فرهنگ اتفاقا با یک گل هم بهار می شود. بنابراین این حرکت ها خیلی مهم و تاثیرگذار است. ما در سازمان افراد بزرگی را داشتیم که همیشه یادشان جریان ساز است. مثل مرحوم نوذری که با بردن اسمش آدم یاد عاطفه سرشار می افتد.

وی با ذکر خاطره ای از مرحوم نوذری از زحمات چند ساله همکارانش در رادیو تشکر کرد و گفت: این جلسه بابت شکرگزاری از خداوند است. سایه استادان محترم به خصوص امیر پارسی و جواد انصافی بزرگوار و دوست داشتنی بر سر خانواده رادیو مستدام باشد و مخاطبان مهربان و شریف ایران از هنرآفرینی آنها بهره مند شوند.

نامه ای به مدافعان سلامت

بعد از مراسم تجلیل از برگزیدگان فصول هفتم و هشتم مسابقه یک، دو، صدا امیر بژندی نفر اول بخش خوانندگی که از جیرفت کرمان به تهران آمده بود، به صورت زنده قطعه ای را اجرا کرد و پس از آن نفر اول بخش گویندگی و اجرا متنی را به مدافعان سلامت تقدیم کرد. سپس کلیپی به نام کرونا و با صدای سعید حکیم زاده نفر سوم بخش خوانندگی پخش شد که توسط رادیو ایران این کلیپ ساخته شده بود.

منبع: زینب علیپور طهرانی - رسانه / روزنامه خبرنگاران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6780

به "تجلیل از اوستا و عبدلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از اوستا و عبدلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید