تأثیر روابط اجتماعی بر سلامت جسم و روان

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، در عصر امروز و با رشد شبکه های اجتماعی، وسایل ارتباطی و ... انسان های بسیاری از راه های دور و نزدیک با یکدیگر در ارتباط هستند و این موضوع را می توان یکی از مزایای عصر فناوری و ارتباطات دانست. اما آیا داشتن دایره بزرگی از دوستان و روابط اجتماعی بر سلامت جسم و روان انسان تاثیری دارد؟

تأثیر روابط اجتماعی بر سلامت جسم و روان

محققان کانادایی معتقدند، داشتن دامنه گسترده ای از دوستان می تواند تاثیر مثبت و متمایزی را بر سلامت جسم انسان داشته باشد. مطالعات محققان مونترال کانادا نشان می دهد، افراد اجتماعی به نسبت سایرین از کارکرد منظم تر و بهتر قلب برخوردار بوده و از حملات و بیماری های قلبی نیز در امان هستند.

محققان در مدت یک سال به آنالیز احساسات اشخاص تنها و افرادی که از روابط اجتماعی مناسبی برخوردار بودند، پرداختند. پرفسور گوین، سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با این مطالعه می گوید: افراد منزوی و تنها دارای ضربان قلب نامنظمی بودند در صورتی که ضربان قلب افراد اجتماعی ریتمی منظم را نشان می داد. در این مطالعه با نگاه ویژه ای به نوسانات قلبی نگریسته شد زیرا ضربان قلبی بد و نامنظم می تواند الارم هشداری برای ابتلا به بیماری یا حملات قلبی باشد.

انزوای طولانی مدت می تواند اثرات منفی چشمگیری را بر سلامت جسم بخصوص سلامت قلب به دنبال داشته باشد؛ در نتیجه برای حفظ سلامت روح و جسم خود از پیله تنهاییتان خارج شوید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 463

به "تأثیر روابط اجتماعی بر سلامت جسم و روان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر روابط اجتماعی بر سلامت جسم و روان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید