بیماران مبتلا به ایدز چند سال عمر می نمایند؟

به گزارش مجله هاستفا، یک متخصص عفونی درباره علائم ابتلا به ایدز، درمان و طول عمر مبتلایان به ویورس اچ آی وی شرح داد.

بیماران مبتلا به ایدز چند سال عمر می نمایند؟

مهری نیک بین متخصص عفونی در مصاحبه با خبرنگار درباره بیماری اچ آی وی اظهار کرد: اچ آی وی بیماری ویروسیاست که عامل این نوع ویروس در غرب و سپس در آفریقا تشخیص داده شد.

راه های انتقال ویروس اچ آی وی

وی در ادامه اضافه کرد: این ویروس پس از ورود به بدن در سلول های لنفوسیت (نوعی سیستم دفاعی)قرار می گیرد و خیلی آرام و در طی چند سال به سیستم دفاعی بدن آسیب می رساند ، این پروسه یعنی از زمان ورود ویروس به بدن تا ایجاد آسیب دفاعی حدود ده سال طول می کشد البته این مدت زمان مبتلا شدن بستگی به سن فرد و ورود مقدار ویروس داخل بدن دارد و متفاوت خواهد بود.

متخصص عفونی اعلام کرد: در ایران انتقال این بیماری عمدتا از راه تزریق مواد مخدر با سرنگ مشترک است و اخیرا ارتباطات جنسی حفاظت نشده نقش پر رنگ تری در ابتلا ایفا می نمایند، راه های انتقال دیگری که ممکن است مطرح باشد شامل تاتو ،استفاده از تیغ مشترک و حتی شیر مادر آلوده است .

عارضه فصل سرد که دشمن پوست است

وی توضیح داد: در خانواده هایی که افراد با اعتیاد تزریقی مثلا پدر خانواده وجود دارد، فرد پس از ابتلا(و بی خبر از ابتلا خودش)همسر خود را هم مبتلا خواهد نمود و سپس ضمن حاملگی مادر فرزند خودش را مبتلا می نماید و این سیکل در بسیاری از خانواده ها دیده می گردد.

علائم ابتلا به ایدز چیست؟

نیک بین گفت: ده سال یا بیشتر پس از ورود ویروس به بدننشانه های بیماری بصورت عفونت های تنفسی ، گوارشی و کاهش وزن ، زخم های دهانی و عفونت های غیر معمول دیده خواهند شد.

وی درباره درمان اچ آی وی اعلام کرد: این نوع بیماری واکسن ندارد و ممکن است به طور قطعی درمان نگردد. درمان تنها فقط به زندگی با روش صحیح و درست بستگی دارد و می تواند به افراد یاری کند .مهم تربن راه چاره های پیشگیری ارتباط جنسی حفاظت شدهو در صورت ابتلا به مواد مخدر استفاده از سرنگ شخصیو تاتوبا روش درست و رعایت اصول بهداشتی است .

بیماران مبتلا به ایدز چند سال عمر می نمایند؟

نیک بین شرح داد: درمان پس از تشخیص درمان عفونتهای ایجاد شده و مصرف دارو های ضد اچ آی وی استکه در حال حاضر با درمان هایموجود تقریبا عمر بیماران مبتلا مانند افراد سالم خواهد بود البته اگر افراد مبتلا پیگیر بیماری و درمان خود باشند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 638

به "بیماران مبتلا به ایدز چند سال عمر می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران مبتلا به ایدز چند سال عمر می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید